شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۱۳

تاکنون تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ نشده است

سخنگوی دولت گفت: سناریوهای مختلفی درباره بنزین مطرح است، اما تاکنون تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ نشده است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی ربیعی، امروز (دوشنبه، هشتم مهرماه) در نشست خبری هفتگی خود به دستاورد سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری با ابتکارهای سیاسی و دیپلماتیک تازه‌ای پا به مجمع عمومی سازمان ملل گذاشت و با طرح و دعوت به ائتلاف امید برای حفظ صلح در تنگه هرمز و خلیج‌فارس، نشان داد ایران همواره در ارائه راه‌حل و ابتکار دیپلماتیک پیشروست.

وی در ادامه به تغییرات ساختاری بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: از سال آینده بودجه جاری از نفت جدا می‌شود و هر آنچه از منابع و درآمدهای نفتی به‌دست بیاید صرف اعتبارهای عمرانی می‌شود که این تصمیم بسیار بزرگی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: علاوه بر اینکه بودجه ۹۹ را به مجلس خواهیم داد، بودجه سال ۱۴۰۰ را نیز جهت اطلاع خواهیم داد و در زمان ارائه بودجه ۱۴۰۰، بودجه ۱۴۰۱ نیز باز هم جهت اطلاع، به پیوست خواهد رفت که این به اصلاح قانون کمک می‌کند. بسیاری از کشورها این زمان (ارائه بودجه) را دو یا سه ساله کرده‌اند، اما چون بودجه ما یک ساله است برای اینکه پیش‌بینی‌پذیری را بیشتر کنیم آن را دوساله می‌دهیم.

ربیعی به موضوع سوخت و سهمیه‌بندی بنزین نیز اشاره و عنوان کرد: سناریوهای مختلفی در این زمینه وجود دارد، اما تاکنون تصمیمی قطعی و نهایی نشده است.

m