شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۹:۲۵

سهام آرامکو این هفته در بازارهای داخلی عربستان عرضه می‌شود

تهران (پانا) – مدیرعامل آرامکو گفت که حمله به تاسیسات نفتی عربستان، تاثیری برعرضه سهام آرامکو نخواهد داشت و عرضه اولیه ۲۵اکتبر در بازار داخلی و ۲۷اکتبر در بازارهای جهانی انجام خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مدیرعامل آرامکو اعلام کرد که حمله به تاسیسات نفتی عربستان، هیچ تاثیری بر برنامه‌های عرضه اولیه سهام آرامکو نخواهد داشت.

امین ناصر، در کنفرانس نفت و پول لندن گفت: حمله‌ها هیچ تاثیری بر درآمد آرامکو نداشته است، چرا که این شرکت طبق برنامه، همچنان نفت مورد نیاز مشتریان خود را تامین می‌کند. این حمله‌ها هیچ تاثیری هم بر عرضه اولیه سهام آرامکو نخواهند داشت.

این در حالی‌ است که فایننشال تایمز در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد که آرامکو بیش از ۲ میلیارد دلار از توقف تولید خود به علت حملات اخیر، ضرر کرده است. طبق این گزارش، داده‌های ارائه شده به اوپک نشان می‌دهد، تولید نفت عربستان در نتیجه این حملات ۱.۳ میلیون بشکه در روز افت کرده است.

قرار است بین ۱ تا ۲ درصد از سهام آرامکو در ۲۵ اکتبر( سوم آبان) ، برای بازارهای داخلی عربستان و در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای بازارهای جهان، برای معامله عرضه شوند.

m