شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۴:۰۳

پالایشگاه نفت و گاز در منطقه ویژه شمال استان بوشهر ایجاد نمی‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با طراحی جدید در راستای حفظ محیط زیست دریایی پالایشگاه گاز و نفت در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ایجاد نمی‌شود و تنها صنایع پایین دستی پتروشیمی توسعه می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی‌نژاد ظهر امروز در جریان بررسی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران از منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با بیان اینکه این منطقه از مناطق ویژه مصوبه دولت در سال‌های قبل است اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر دارای گزارش مطالعات ارزیابی زیست محیطی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر توجه به مقررات زیست محیطی در اجرای طرح‌ها در این منطقه ویژه افزود: اشکالاتی که در اجرای طرح‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ایجاد شد به سبب اشکالات زیست محیطی است که اجرای طرح‌ها در تمام خورها و حریم ساحلی این منطقه حذف شده و حریم خورها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تعیین و اعلام شده است.
وی، با اشاره به بررسی‌های انجام شده برای بارگذاری صنایع در منطقه ویژه شمال استان افزود: با بررسی‌های انجام شده بارگذاری صنایع و نوع صنایع در این منطقه در راستای حفاظت از سواحل مشخص شده است.
قلی‌نژاد با بیان اینکه هیچ طرحی در خط ساحلی و سواحل محدوده منطقه ویژه شمال استان قرار نمی‌گیرد خاطر نشان کرد: در این راستا پالایشگاه‌های نفت، گاز و تاسیسات اسکله بندری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ایجاد نمی‌شود و تنها صنایع پایین دستی پتروشیمی و سایر صنایع محدود دیگری که سبب آلودگی سواحل نشود قابل اجراء است./تسنیم

m