شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۵۲

مذاکرات آمریکا برای صادرات LNG به عربستان

ایسنا : وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد این کشور به مذاکره با عربستان سعودی درباره طرح‌های تولید انرژی هسته‌ای برای تولید برق ادامه داده و همچنان درباره احتمال واردات LNG آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش پلاتس، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا هفته جاری با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی که بر طرح‌های غنی‌سازی ذخایر اورانیوم برای تولید برق هسته‌ای تاکید کرده است، دیدار خواهد کرد. وزیر انرژی آمریکا گفت هرگونه توافق و پروتکل‌های هسته‌ای با عربستان سعودی نیازمند تایید از سوی کنگره آمریکا خواهد بود. مقامات دولتی و سرمایه‌گذاران برای شرکت در کنفرانس ابتکار سرمایه‌گذاری آینده که صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان اسپانسر آن است و به «داووس در صحرا» معروف است، به ریاض خواهند رفت.ریک پری گفت: آمریکا با کشورهای منطقه شامل امارات متحده عربی و عربستان سعودی مذاکراتی برای واردات LNG آمریکا برگزار می‌کند. طبق آمار اس اند پی گلوبال پلاتس، تولید LNG آمریکا همچان رو به رشد است و پس از اینکه به ۰۶/ ۲میلیارد مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۷ و ۲۸/ ۲ میلیارد مترمکعب در روز در سال ۲۰۱۸ رسید، اکنون به مرز ۶/ ۲ میلیارد مترمکعب صعود کرده است.

ریک پری پیش از پایان سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دن برویت، معاون وزیر انرژی را برای جانشینی ریک پری انتخاب کرده است. پری در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد آمریکا که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان است، همچنان از نفت به‌عنوان سلاح استفاده نخواهد کرد. او درباره سیاست‌های اوپک اظهارنظر نکرد. وزیر انرژی آمریکا گفت: آمریکا به‌عنوان یک تولیدکننده بزرگ، هر آنچه در توان دارد را انجام خواهد داد تا مطمئن شود عرضه آماده نفت و گاز در جهان وجود دارد. ما از وضعیتی که در آن به‌عنوان تولیدکننده نفت و گاز شماره یک جهان قرار گرفته‌ایم بسیار خوشنودیم و قصد نداریم از آن به‌عنوان سلاح استفاده کنیم. ما قصد داریم تا جایی که می‌توانیم انرژی خود را به همه جا به قیمت رقابتی عرضه کنیم. ترامپ در گذشته از اعمال محدودیت عرضه اوپک و غیراوپک انتقاد کرده و خواستار افزایش تولید این کشورها برای پایین رفتن قیمت‌های نفت شده بود.وزیر انرژی آمریکا همچنین نسبت به حملات اخیر به دارایی‌های نفتی در خاورمیانه از حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان تا حملات پهپادی و موشکی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات کلیدی عربستان سعودی که نیمی از تولید این کشور را فلج کرد، ابراز نگرانی کرد.

m