شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۸:۲۸

شرکت ملی گاز به ضرر کشور عمل می کند

یک کارشناس صنعت CNG گفت: شرکت ملی گاز ایران با قطع گاز جایگاه های CNG علاوه براین که مشکلات زیادی را برای فعالان صنعت CNG بوجود آورده است از طرفی تامین سوخت ۴ میلیون خودروی دوگانه سوز که اکثراً ناوگان حمل و نقل عمومی میباشند را با مشکل مواجه کرده است .

یک کارشناس صنعت CNG  افزود :طبق اطلاعاتی که وزارت نفت منتشر کرده ،روزانه ۶۰ میلیون متر مکعب در روز تولید مازاد گاز دارد با این افزایش تولید میبایست  از حداقل ظرفیت فروش در جایگاه های CNG استفاده کرد که افزایش فروش در جایگاه های CNGمنجربه کاهش مصرف بنزین می شود .

وی در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی ” نفت ما ” ،  تصریح کرد :متاسفانه شرکت ملی گاز ایران با قطع گاز جایگاه ها از هر لحاظ به ضرر کشور و خود وزارت نفت عمل می کند چراکه تعطیلی هر جایگاه باعث بیکار شدن ۱۰ کارگر می شود.

وی ادامه داد : همچنین عدم  فروش ۲۰ هزار متر مکعب یک جایگاه در روز باعث افزایش مصرف ۲۰ هزار لیتر بنزین می شود در صورتیکه باید با اتخاذ تصمیمات صحیح  کاری کنیم با افزایش مصرف CNG در کشور سطح مصرف بنزین را کاهش دهیم چراکه  در شرایط جنگ اقتصادی و تحریمی به سر می بریم ودر حال حاضر  مشکلی در خصوص صادرات بنزین نداریم .

وی گفت: شرکت ملی گاز ایران با قطع گاز جایگاه های  CNG علاوه براین که مشکلات زیادی را برای فعالان صنعت CNG بوجود آورده است از طرفی تامین سوخت ۴ میلیون خودروی دوگانه سوز که اکثراً ناوگان حمل و نقل عمومی می باشند را با مشکل مواجه کرده است .

این کارشناس تصریح کرد: فعالان این صنعت که در این شرایط با تحمل خسارت به کشورشان سعی در خدمت دارند از وزیر محترم نفت تقاضا دارند با دستور خود به شرکت گاز از قطع گاز جایگاههای CNG خودداری شود.

m