شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۲۲:۰۹

پروژه نفتی روسیه ۱۰ تریلیون روبل هزینه دارد

وستوک اویل، یک پروژه مشترک بین رزنفت و شرکت ایندیپندنت پترولیوم، قرار است برخی میادین نفتی که در حال تولید هستند و برخی دیگر که تولید شان آغاز نشده را شامل شود.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی ” نفت ما ” ، پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه گفت پروژه نفتی جدید قطب شمال به رهبری رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه، نیاز به حدود ۱۰ تریلیون روبل (۱۵۷ میلیارد دلار) سرمایه گذاری دارد.

وستوک اویل، یک پروژه مشترک بین رزنفت و شرکت ایندیپندنت پترولیوم، قرار است برخی میادین نفتی که در حال تولید هستند و برخی دیگر که تولید شان آغاز نشده را شامل شود.

یوری تروتنف، معاون نخست وزیر روسیه گفت دولت روسیه با یک بسته معافیت مالیاتی برای کمک به توسعه قطب شمال موافقت کرده است. این منطقه به عنوان یک منطقه جدید تولید نفت برای روسیه در نظر گرفته می شود. روسیه در بین بزرگترین صادرکنندگان نفت خام جهان قرار دارد.

حمایت قوی روسیه از تولید نفت از طریق معافیت‌های مالیاتی خاص باعث بروز مخالفت‌هایی شده چون دولت مالیات بر شهروندان را افزایش داده و سن دریافت حقوق بازنشستگی را بالا برده است.

الکسی سازانوف، رئیس اداره مالیات وزارت دارایی روسیه گفت مزایای مالیاتی برای وستوک اویل تا ۶۰ میلیارد روبل در سال می رسد.

انتظار می رود مازاد بودجه روسیه که در سال جاری میلادی ۱٫۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود، در ۲۰۲۲ تا ۰٫۲ درصد کاهش یابد که بخشی از آن به خاطر حمایت های مختلف از بخش انرژی بوده است. این بخش زیربنای درآمد بودجه روسیه است.

رزنفت امیدوار است سرمایه گذاران خارجی هم در پروژه وستوک اویل سرمایه گذاری کنند. انتظار می رود این پروژه تا ۱۰۰ میلیون تن در سال معادل دو میلیون بشکه در روز یا یک پنجم تولید فعلی روسیه، نفت تولید کند.

m