شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۴۸

اعطای تخفیف ۱۰ دلاری به مشتریان بورسی نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید از هر روشی برای فروش نفت در بورس استفاده کنیم و براین اساس خوب است که تخفیف‌های ۱۰ دلاری یا بیشتر از آن با توجه به شرایط بازار منطقه به خریداران داده شود.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: باید از هر روشی برای فروش نفت استفاده کنیم. نباید اجازه داد خواسته های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران تحقق یابد. بورس نفت یکی از ابزارهای فروش نفت است که اگر از آن حمایت شود می‌تواند گره گشای فروش نفت کشور باشد.

وی دلایل مختلفی را برای استقبال نکردن مشتریان از نفت عرضه شده در بورس برشمرد و ادامه داد: در شرایط تحریم تجارت با نفت کشوری که مورد تحریم واقع شده است مشکلات خود را دارد این وظیفه کشور فروشنده است تا با جذاب کردن فروش نفت، و تقبل هزینه های تحریم نفت خود را بفروشد.

خادمی با اشاره به قیمت بالای نفت عرضه شده در بورس اظهار داشت: تخفیف های اندکی که هم اکنون به مشتریان اعطا می‌شود مشتریان را به خرید نفت از بورس ترغیب نمی‌کند. باید با توجه به شرایط تحریم قیمت منطقی برای نفت در بورس لحاظ شود. این تخفیف‌ها می تواند به ۱۰ دلار هم برسد. البته این مقدار با توجه به شرایط بازار منطقه و نوع مشتریان می‌تواند کمتر یا بیشتر هم شود.

m