شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۳۴

تولیدکنندگان نفت آمریکا در دومین سال پیاپی هزینه هایشان را کاهش می‌دهند

در حالی که تولید نفت خام آمریکا در ماه جاری میلادی به رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز رسیده، شرکتهای نفتی این کشور سعی دارند هزینه هایشان را برای دومین سال پیاپی در ۲۰۲۰ پایین بیاورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولیدکنندگان انرژی آمریکا قصد دارند هزینه هایشان را برای دومین سال پیاپی در ۲۰۲۰ پایین بیاورند چون شرکت‌های نفت این کشور به سختی برای سودآوری از رونق شیل آمریکا تلاش می‌کنند.

در حالی که تولید نفت خام آمریکا در ماه جاری به رکورد ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید، شرکتهای نفتی این کشور به سختی سعی می‌کنند سوددهی یکنواختی داشته باشند. تولید بالا قیمت نفت را مهار کرده است.

نارضایتی سرمایه‌گذاران باعث شد این شرکت‌ها برای دومین سال پیاپی هزینه‌های خود را پایین بیاورند. هزینه های سرمایه ای در بین شرکت هایی که بودجه خود را منتشر کرده‌اند، بیش از ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ کاهش می یابد.

علیرغم هزینه کمتر، تولید همچنان رشد خواهد داشت و با افزایش عرضه نفت، سهم بازار را از اوپک می گیرد. اوپک مجبور شده برای  متناسب کردن عرضه نفت، تولید خود را به شدت کاهش دهد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک در این هفته گفت که عرضه شیل آمریکا در ۲۰۲۰ کاهش خواهد یافت ولی آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد اوپک و متحدانش با چالش های جدی از سوی رشد تولید کشورهای غیراوپک به رهبری آمریکا مواجه هستند.

طبق گزارش شرکت خدمات مالی «کاون اند کو»، تولید کنندگان انتظار دارند در ۲۰۱۹ حدود ۴ میلیارد کمتر از ۲۰۱۸ هزینه کرده باشند. تا حالا ۲۱ شرکت اکتشافی و تولیدی  راهنمای هزینه سرمایه ای خود را در ۲۰۲۰ اعلام کرده‌اند که ۱۵ تای آنها کاهش را نشان می‌دهد. پنج شرکت افزایش هزینه را پیش بینی کرده اند و هزینه های یکی بدون تغییر مانده است. همچنین ۱۳ درصد کاهش در هزینه های سالانه گزارش شده است.

این کاهش هزینه ها همزمان شده با انتظار کند شدن شدید رشد تولید در آمریکا. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار می‌رود میانگین تولید نفت آمریکا در ۲۰۱۹ ، ۱۲٫۳ میلیون بشکه در روز باشد که ۱٫۳ میلیون بشکه در روز بیشتر از ۲۰۱۸ است. وزارت نفت این کشور انتظار دارد تولید در ۲۰۲۰ یک میلیون بشکه در روز رشد داشته باشد ولی اکثر تحلیلگران انتظار رشد پایین تری را دارند.

شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساچز در این هفته پیش بینی خود از رشد نفت آمریکا را در ۲۰۲۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز به صورت سالانه پایین آورد. پیش‌بینی این بانک از هزینه های سرمایه ای در ۲۰۲۰، هشت درصد کاهش را نسبت به ۲۰۱۹ و سه درصد کاهش نسبت به ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.

موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت رشد تولید نفت خام آمریکا را در ۲۰۲۰ را تنها ۴۴۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرد و اعلام کرد که این رشد در ۲۰۲۱ ثابت خواهد بود.

m