شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۸:۴۳

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۹/۰۲

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی ” نفت ما ” ، در حالی که عدم پیشرفت ملموس در مذاکرات تجاری سرمایه گذاران امیدوار به تمدید توافق کاهش تولید میان اوپک و متحدانش را نگران کرده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و از بالاترین رقم های ۲ ماه اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۵۸ سنت کاهش به ۶۳ دلار و ۳۹ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت تا ۶۴ دلار و ۲۷ سنت بالا رفته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت هم که دیروز تا ۵۸ دلار و ۷۴ سنت افزایش یافته بود، در پایان معاملات روزانه با ۸۱ سنت افت به ۵۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

هر دو شاخص نفتی این هفته را با تغییری ناچیز به پایان بردند.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در نیویورک گفت: «جو حاکم بر مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین خیلی مثبت نیست، بنابراین این مسئله موجب خنثی شدن بخشی از رشد قیمت های رخ داده در این هفته شده است.»
نامشخص بودن این مسئله که آیا آمریکا و چین خواهند توانست به توافق محدودی دست یابند و بخشی از فشار وارده بر اقتصاد جهانی را کاهش دهند موجب شده تا قیمت نفت نتواند بالات برود.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین روز جمعه گفت، کشورش خواهان انعقاد یک توافق تجاری اولیه با آمریکاست و در تلاش است تا از جنگ تجاری امتناع ورزد اما در عین حال ترسی از تلافی اقدامات آمریکا در صورت لزوم ندارد.

در حالی که تلاش ها برای انعقاد حداقل یک توافق محدود ادامه دارد، وال استریت ژورنال گزارش داده که چین از مذاکره کنندگان ارشد آمریکایی برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات رو در رو در چین دعوت به عمل آورده است.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت: «عامل اصلی در تعیین چشم انداز تقاضا برای نفت نتیجه مذاکرات تجاری است.»

m