شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۷:۵۶

انتقال گاز به پتروشیمی چابهار تا یک سال و نیم آینده

علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه جلسه کمیته ویژه پیگیری مصوبات توسعه‌ای استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات اجرایی پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار گفت: وزیر نفت در نشست امروز پیگیری مصوبات توسعه استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد که موضوع انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار به سرعت پیگیری شده و ظرف یک سال و نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.

او چندی پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با دستور کار بررسی مشکلات این استان و راه‌های توسعه آن برگزار شد، لذا لازم بود امروز در نشستی با مسئولان اجرایی این مسائل مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار را یکی از مناطق راهبردی کشور است، در نشست امروز و باحضور وزرای دولت موضوع توسعه این منطقه و تقویت زیرساخت‌های کل استان سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لاریجانی با اشاره به پیگیری موضوعات مربوط به اجرای پروژه‌های پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: یکی از مشکلات اجرای این پروژه‌ها بحث انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی است که وزیر نفت در نشست امروز تاکید کرد که این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است و ظرف یک سال و نیم آینده گاز به این منطقه خواهد رسید.

وی به موضوع سرمایه گذاری در پروژه‌های پتروشیمی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برخی بانک‌ها و همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند از این رو در نشست امروز مقرر شد این موضوع با سرعت بیشتری پیگیری شود.

m