شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۱:۳۰

افزایش ۸۵ میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: هم اکنون ذخیره مخازن سدهای تهران معادل ۶۳۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۸۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

سید حسن رضوی، گفت: هم اکنون ذخیره مخازن سدهای تهران معادل ۶۳۴ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۸۵ میلیون مترمکعب بیشتراست

وی با اشاره به اینکه حجم مخازن سدهای تهران در حال حاضر ۱۸ میلیون مترمکعب کمتر از سال‌های نرمال، برای مدیریت نگه داشته شده است، افزود: سدهای تهران درحال حاضر بصورت دومنظوره مدیریت شده است یعنی هم برای کنترل سیلاب آماده هستند و هم امکان تأمین آب شرب و صنعت را درصورت کاهش بارندگی‌ها می‌توانند تأمین کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بارش‌های تهران بصورت سینوسی انجام شده و در دشت‌ها نسبت به ارتفاعات بارش بیشتری اتفاق افتاده است گفت: با وجود کاهش بارندگی‌ها بصورت برف در ارتفاعات تهران، برای تأمین آب در تابستان سال ۹۹ مشکلی وجود ندارد البته به همراهی و صرفه جویی مردم مثل همیشه نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به نرمال بودن وضعیت بارندگی‌ها طبق پیش بینی هواشناسی ادامه داد: درحال حاضر خروجی سد کرج معادل ۹ مترمکعب برثانیه، سد لتیان ۹.۵ متر مکعب برثانیه، سدطالقان معادل ۳ مترمکعب برثانیه و سد لار ۲ مترمکعب برثانیه خروجی دارد.

رضوی میزان بارندگی‌های تهران را از ابتدای مهرماه تاکنون معادل ۱۳۶ میلی متر دانست و گفت: ۹۴ میلی متر از آن در پاییز اتفاق افتاده که ا ین نشان دهنده شرایط خوب تهران در فصل پاییز است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بارندگی‌های تهران در پاییز اتفاق افتاده ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته با ۲۵ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۵۰ ساله ۲۵ درصد افزایش بارندگی‌ها را داریم.

m