شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۲۲

صنعت نفت در اقتصاد کشور نقش محوری دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت نفت، به‌ویژه بخش پتروشیمی، نقش محوری و نخست را در اقتصاد کشور دارد و می‌تواند به رونق کسب‌وکار و خروج از رکود اقتصادی کمک کند.

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، صنعت نفت را قدیمی‌ترین صنعت کشور دانست و گفت: صنعت نفت، به معنای وسیع کلمه پایه‌گذار توسعه صنعتی کشور است، زیرا این صنعت از ابتدای فعالیت خود، به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشی اساسی و کلیدی در اقتصاد ایران داشته است و البته این نقش کماکان تداوم دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت نفت، نقش محوری و نخست را در اقتصاد کشور دارد و می‌تواند سبب رونق کسب‌وکار و همچنین خروج از رکود اقتصادی شود، به شرط آنکه به توانمندی‌ها و فناوری روزآمد دنیا مجهز شود.

نماینده بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشورهایی را مشاهده می‌کنیم که از ذخایر انرژی از جمله نفت بی‌بهره‌اند، اما به‌دلیل برخورداری از فناوری‌های صنعتی حتی از بسیاری از کشورهای دارای ذخایر عظیم نفت و گاز هم پیشرفته‌تر هستند، بنابراین صنعت نفت می‌تواند با توسعه فناوری و فعال کردن زنجیره ارزش افزوده، رونق بسیار زیادی در بازار کسب‌وکار و بخش خصوصی ایجاد کند و حتی می‌تواند پیشران توسعه فناوری در دیگر حوزه‌ها باشد.

وی به موفقیت‌های وزارت نفت در عرصه‌های مختلف در سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: صنعت نفت با توجه به نقش، جایگاه و اهمیتی که در اقتصاد، علم و فناوری کشور دارد می‌تواند فصل تازه‌ای از سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خود را آغاز کند.

حسن‌پور بیگلری افزود: البته نشانه‌های ایجاد این فصل جدید دیده می‌شود، به‌طور طبیعی مدیران وزارت نفت از جمله مدیران باتجربه و قوی به‌ویژه در صنعت نفت و گاز هستند و با تجربه‌ای که از وزیر نفت سراغ دارم می‌توانم عنوان کنم که عزمی جدی برای توسعه فناوری صنعت نفت ایجاد شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باوجود تحریم‌ها، پروژه‌های متعددی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به بهره‌برداری رسید که این موضوع نشان می‌دهدتوسعه نفت، توقف‌ناپذیر است.

m