شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۰۴

تحقق ۸۴ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام

حمیدرضا رستمی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: توسعه پایدار باید به صورت متوازن در منطقه اجرا شود و قطعا با سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در حوزه محیط زیست و جامعه پیرامون، توسعه‌ متوازن در منطقه شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها افزود: پتروشیمی بندرامام بیشترین کمک را در شورای راهبردی شهرستان داشته‌ است به گونه‌ای که سهم پتروشیمی بندرامام در شورای راهبردی ۲۵ درصد بوده است. مجموعه کوچک‌تری با نام کمیته توسعه متوازن شهرستان بندرماهشهر ایجاد شده که نیازهای منطقه ابتدا در این کمیته بررسی و سپس به شورای راهبردی ارسال می‌شود و در نهایت پس از تصویب در این شورا، توسط صنایع پتروشیمی منطقه تامین مالی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با تاکید بر اینکه اعتبارات شورای راهبردی کاهش پیدا نخواهد کرد، گفت: هلدینگ خلیج فارس تمام مساعدت‌های مالی و معنوی را در قالب شورای راهبردی پیش می‌برد؛ ارکان مدیریت شهری باید کار خود را انجام داده و ما آن‌ها را در این امر یاری خواهیم کرد.

رستمی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا عنوان کرد: پتروشیمی بندرامام بیشترین تاثیر را از تحریم‌ها گرفته اما با این وجود ۸۴ درصد از برنامه تولید خود را محقق کرده است و این در حالی است که سطح انبارها و مخازن ما در حداقل محصول بوده و ارزآوری خوبی برای کشور تامین شده است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در بخش کارکنان عنوان کرد: پتروشیمی بندرامام حقوق تمامی کارکنان با گروه‌های شغلی مختلف را در اول هر ماه پرداخت و روند پرداخت‌ها را در یک‌زمان واحد بصورت منظم اجرایی کرده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام با تاکید بر اهمیت مباحث زیست محیطی افزود: بزرگترین تصفیه‌خانه وزارت نفت در پتروشیمی بندرامام در حال ساخت است که ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این تصفیه‌خانه قرار است تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و ۴۰ هزار متر مکعب پساب را تصفیه کند. پروژه‌ای دیگر از هلدینگ خلیج فارس نیز در حال اجراست که قرار است گازهای در حال سوختن در منطقه جفیر را به عنوان خوراک برای پتروشیمی بندرامام ارسال کند.

رستمی گفت: همچنین ساخت یک واحد الفین همانند واحد الفین پتروشیمی مارون نیز در دستور کار ما قرار دارد و البته احداث این واحد تاثیر منفی بر دیگر مجتمع‌های پتروشیمی همجوار نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: واحد کلرآلکالی ما چند سال گذشته متوقف شده که توقف آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ضرر برای پتروشیمی بندرامام در پی داشته است اما با همت کارشناسان شرکت، این واحد مجددا راه‌اندازی خواهد شد و به عنوان یکی از پروژه‌های زیست محیطی به شمار می‌رود.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های دیگر ما اتان ریکاوری بوده که با اجرای آن اتان‌های خروجی مجتمع‌های همجوار جمع‌آوری شده و ما آن را به محصول نهایی تبدیل خواهیم کرد.

m