شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۲۱:۱۵

آمریکا دومین صادرکننده نفت به کره‌جنوبی شد

اطلاعات گمرک نشان می‌دهد واردات نفت کره جنوبی از آمریکا ۵۳٫۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کره جنوبی در نبود نفت خام ایران به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، به‌طور یکنواخت از این کشور نفت وارد کرده است.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است، در ماه ژانویه ۱٫۷۲ میلیون تن معادل ۴۰۶۰۵۵ بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرده است که ۱٫۱۲ میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این رقم همچنین ۱٫۲ درصد از ۱٫۶۸ میلیون تن واردشده در دسامبر هم بیشتر بوده است.

آمریکا در ماه ژانویه دومین عرضه‌کننده نفت خام به کره جنوبی پس از عربستان سعودی بود.

افزایش واردات نفت کره جنوبی از آمریکا از آنجا ناشی می‌شود که این کشور واردات نفت از ایران را از ماه می ۲۰۱۹ متوقف کرد. کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران در آسیا بود.

کره جنوبی در ژانویه هیچ نفتی از ایران وارد نکرد در حالی که سال گذشته در همین ماه ۲۲۷۹۴۱ تن معادل ۵۳۶۷۶ بشکه در روز وارد کرده بود.

کره جنوبی در کل ۱۲٫۴۲ میلیون تن معادل ۲٫۹۴ میلیون بشکه در روز نفت خام در ژانویه وارد کرد که نسبت به ۱۲٫۴۶ میلیون تن سال گذشته ۰٫۳ درصد کاهش داشت.

واردات نفت کره جنوبی از عربستان در ژانویه ۲٫۹ درصد به‌صورت سالانه افزایش داشت و به ۳٫۶۱ میلیون تن معادل۸۵۳۷۶۹ بشکه در روز رسید.

m