شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۳

طرح‌های پالایشگاه نفت اصفهان برای مقابله با کرونا

کمیته سلامت شرکت پالایش نفت اصفهان با اجرای دستورعمل‌های وزارت نفت درباره چگونگی پیشگیری از بحران ویروس کرونا، طرح‌هایی را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه و اعلام کرد.

این شرکت با خرید دستگاه تب‌سنج غیرتماسی (ترمومتر پزشکی) دمای بدن شاغلان، رانندگان و همه مراجعان به پالایشگاه را مورد سنجش قرار می‌دهد.
به همین منظور با استفاده از دستگاه دماسنج غیرتماسی، توسط کارکنان تعیین‌شده در ادارات حراست، بهداشت کار/ صنعتی، ایمنی و آتش‌نشانی در روز کار و شیفت عصر و شب، درجه حرارت بدن همه کارکنان در زمان ورود به شرکت اندازه‌گیری می‌شود و افرادی که دمای بدن آنها بالاتر از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد باشد، طبق پروتکل تعریف‌شده به کانکس مستقر در ابتدای پالایشگاه منتقل می‌شود.
پس از تأیید پزشکیار مبنی بر علامت‌دار بودن فرد (تب و لرز، سرفه، آبریزش‌بینی، تنگی نفس) برای بررسی بیشتر به مرکز سلامت کار انتقال می‌یابد و به صلاحدید پزشک مرکز سلامت کار، اقدام‌های لازم از جمله استراحت در منزل یا انتقال به بیمارستان انجام می‌شود.
تعطیلی رستوران و تمامی اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی و… در پالایشگاه و شهرک شهید محمد منتظری، نصب پوستر شست‌وشوی صحیح دست‌ها در همه سرویس‌های بهداشتی، آبدارخانه‌ها و رستوران از دیگر مصوبه‌های این کمیته در مقابله با این ویروس است.
این شرکت همچنین با ضدعفونی کردن مستمر روزانه تمامی مکان‌ها و فضاهای عمومی شامل محیط‌های کاری، آبدارخانه‌ها، رایانه‌ها، سرویس‌های ایاب و ذهاب و… همه تلاش خود را برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا انجام می‌دهد.
برای کارکنان تنظیفات، آبدارخانه و آشپزخانه نیز دوره‌های آموزشی (مانند بهداشت فردی و…) برگزار شده است. این در حالی است که برای دیگر کارکنان پیام آموزشی در قالب پیامک، فیلم، بنر، استند، تراکت‌های آموزشی، تهیه و افزون بر نصب در سطح پالایشگاه، به کارپوشه تمام کارکنان از طریق سیستم اتوماسیون اداری ارسال می‌شود.
همچنین طبق دستورعمل‌های کمیته سلامت این پالایشگاه، همکاران خانم باردار و همکارانی که دارای بیماری‌های خاص  و زمینه‌ای هستند می‌توانند از مرخصی استعلاجی استفاده کنند. همچنین ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی غیر از موارد کنترل عفونت و درد (اورژانسی) تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

m