شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۴۴

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در معادن ایران افزایش یافت/ جلسه معرفی طرح‌های معدنی امروز برگزار می‌شود

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: امروز جلسه‌ای با حقیقت‌پور نماینده پیشین مجلس و متولی این امر داریم تا بتوانیم طرح‌های را ارائه دهیم که سرمایه‌گذاری چینی‌ها را جذب کنیم. البته پیش از این آقای لاریجانی متولی این امر بودند. الان اتاق بازرگانی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه تشکیلات درگیر این موضوع هستند.

بهرام شکوری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش حضور چینی‌ها در بخش معدن ایران اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری چینی‌ها در معادن ایران افزایش داشته است اما آمار دقیقی از این میزان نداریم چراکه آمار رسمی فعلا در این مورد اعلام نشده است.

وی افزود: با امضای توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین؛ بخش معدن نیز می‌تواند یکی از حوزه‌هایی باشد که سرمایه‌گذاری چینی‌ها در آن افزایش پیدا کند. ما نیز جلساتی با اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین داشتیم که این موضوع را دنبال کنیم تا سرمایه گذاری چینی‌ها در بخش معدن از اکتشاف تا فرآوری استفاده کنیم.

شکوری تصریح کرد: بیشتر ارتباط چینی‌ها با اقتصاد ایران از طریق تجارت بود البته سرمایه گذاری‌هایی هم انجام شده اما مقدار آن زیاد نیست. اما به نظر می‌رسد چشم‌انداز روشنی در آینده برای این موضوع وجود دارد تا بتوانیم تعاملات را افزایش دهیم و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری از طرف چینی‌ها در بخش معادن داشته باشیم.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: ما باید تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاری چینی‌ها در بخش معادن ایران را افزایش دهیم و آنها را هم علاقمند کنیم که به این بخش وارد شوند.

وی افزود: امروز جلسه‌ای با حقیقت‌پور نماینده پیشین مجلس که متولی این امر شده است داریم تا بتوانیم طرح‌های را ارائه دهیم که سرمایه‌گذاری چینی‌ها را جذب کنیم. البته پیش از این آقای لاریجانی متولی این امر بودند. الان اتاق بازرگانی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همه تشکیلات درگیر این موضوع هستند.

m