شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۵۴

خودروهای ولوو برقی می شود

ولوو یکی از شرکت‌های خودرو‌ساز است که با سرعت بیشتری روند الکتریکی‌سازی را طی می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای اقتصاد، مدل نهایی این برند سوئدی برای داشتن یک موتور درونسوز احتمالا نسل جدید XC۹۰ است و ولوو قصد دارد در آینده فقط خودروهای با انتشار صفر را تحویل دهد.

با نگاهی به دهه آینده، این خودروساز متعلق به جیلی، سه نقطه عطف را برای دستیابی به موفقیت دارد. در مرحله نخست، ۲۰ درصد از فروش جهانی ولوو باید الکتریکی شود و در مرحله دوم که برای سال ۲۰۲۵ هدف‌گذاری شده، این شرکت می‌خواهد نیمی از فروش را به محصولات موردنظر اختصاص دهد.

در نهایت تا سال ۲۰۳۰، ولوو می‌خواهد فقط الکتریکی به فروش برساند. اخیرا هاکان ساموئلسون مدیر عامل این شرکت، گفته است: «من متعجب خواهم شد اگر از سال ۲۰۳۰ فقط اتومبیل‌های الکتریکی تحویل ندهیم.»

وی معتقد است که مهلت‌های مقرر در پایان فروش موتورهای بنزینی و دیزلی، تمایل مردم به حرکت به سمت خودروهای الکتریکی و وسایل نقلیه سبز را تسریع می‌کند. ساموئلسون طی مصاحبه‌ای از اوایل سال‌جاری اعلام کرد که می‌خواهد ولوو قبل از اجبار توسط دولت، کاملا الکتریکی شده باشد.

به گفته وی، ولوو بسیار محتاط خواهد بود و قبل از اینکه کسی شرط قانونی داشته باشد، فقط موتورهای الکتریکی را تحویل می‌دهد.»

m