شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۶:۵۳

دست به کار شدن صنعت برق برای كاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها

هموطنان با كاهش يك درجه‌ای حرارت محيط به اين امر کمک كنند

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدحسن متولی زاده در گفت وگوی مجازی با خبرنگاران با اشاره به افزايش مصرف سوخت گاز در زمستان گفت: با توجه به اينكه همواره در روزهای سرد سال، مصرف سوخت گاز افزايش پيدا می‌كند، به‌منظور جلوگيری از ايجاد اختلال در تامين برق كشور به‌ويژه در شرايط كرونایی، صنعت برق به منظور صرفه‌جویی، اقداماتی را آغاز کرده و با اجرای طرح تعديل روشنایی معابر و اتوبان‌ها، قدمی موثر و با اثرگذاری سريع برداشته است.

وی با بيان اين كه با بسيج ۱۲۰۰ اكيپ عملياتی طی چند روز اخير ۳۲۰ هزار چراغ روشنایی غيرضروری در معابر، بزرگراه‌ها، پارك‌ها و … خاموش شده است، تصريح كرد: اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.

متولی زاده تاكيد كرد: در كنار اين اقدام، گروه‌های اجرایی شركت‌های گاز و برق در استان‌ها و شهرستان‌ها نيز موظف شده‌اند با مراجعه به ادارات و دستگاه‌های دولتی و عمومی، مصرف برق و گاز آنها را بررسی و در صورت عدم رعايت، برخورد لازم را به‌عمل آورند.

مدیرعامل توانیر در عين حال به نقش موثر مردم در بهينه‌سازی مصرف انرژی نيز اشاره كرد و گفت: در كنار همه فعاليت‌هایی كه توسط دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود، حساسيت و همكاری مردم، اصلی اساسی است و نتايج بسيار بهتر و موثرتری خواهد داشت.

وی خاطرنشان كرد: به اين منظور، صنعت برق برای تشويق مردم به كاهش مصرف برق كه تاثير آن در كاهش مصرف سوخت نيروگاه‌ها نمايان می‌شود، مشوق‌هایی را كه در تابستان برای مشتركان خانگی اختصاص می‌داد، در زمستان نيز اجرایی می‌كند؛ بر اين اساس، مشتركان خانگی در صورتی كه مصرف برق خود را كاهش دهند، از مشوق‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

مديرعامل توانير خاطرنشان كرد: هموطنان با اقداماتی ساده مانند خاموش كردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و كاهش جزیی شعله بخاری و يا كاستن يك درجه دمای محيط، می‌توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز كشور را كاهش دهند كه در اين صورت با همكاری مردم مشكلی در تامين گاز و برق كشور در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.

m