شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۵:۵۴

پیشی گرفتن ظرفیت انرژی باد و خورشید از ظرفیت گاز تا سال ۲۰۲۳

بودجه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش یافته است

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، طبق تحقیقات ارائه شده از اطلاعات IHS Markit که پیش بینی می کند سرمایه گذاری جهانی در انرژی های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۱ بازگردد و ۸٫۵٪ از ۲۳۵ میلیارد دلار (۱۷۳ میلیارد پوند) امسال به ۲۵۵ میلیارد دلار (۱۸۸ میلیارد پوند) افزایش یابد.

براساس این گزارش، پیش بینی می شود هزینه های سالانه تا سال ۲۰۲۵ در این سطح باقی بماند.

این مبلغ به ۱٫۳ تریلیون دلار (۹۶۰ میلیارد پوند) هزینه تجمعی سرمایه در طول دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد، با توجه به تجزیه و تحلیل ۹٪ افزایش از دوره ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بوده است.

یافته های این تحقیق همچنین نشان می دهد فتوولتائیک خورشیدی تقریبا ۵۴ درصد از جمع آوری سرمایه گذاری جدید جهانی و اضافه ظرفیتهای از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، ۷۰۰ میلیارد دلار (۵۱۷ میلیارد پوند) را به خود اختصاص داده است.

IHS Markit می گوید، پیش بینی شده است كه سرمایه گذاری جهانی دریای بادی ۱۷۰ میلیون دلار (۱۲۵ میلیارد پوند) سرمایه گذاری داشته باشد ، در حالی كه نزدیك به ۳۶۵ میلیارد دلار برای باد خشكی هزینه خواهد شد.

راجر دیوان، معاون مدیر عامل، خدمات مالی در IHS Markit، اظهار کرد:در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر، اگر به سال ۲۰۲۰ نگاه کنیم، به جای تمرکز بر کم شدن بودجه‌ها به دلیل کووید،‌ احتمالا بر رشد فزاینده‌ی آن متمرکز خواهیم شد.

وی همچنین افزود: بهبود سرمایه گذاری به سطح قبل از همه گیری، همراه با کاهش هزینه ها که به هر دلار سرمایه گذاری شده وزن بیشتری می بخشد، با ورود به سال جدید، جنبش جدیدی را ایجاد می کند.

m