شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۳

افزایش نه و نیم درصدی مصرف سی‌ان‌جی در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش نه و نیم درصدی مصرف سی‌ان‌جی در نه ماهه نخست سال‌جاری در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، سیدحجت مدنی در این باره بیان داشت: میزان مصرف سی‌ان‌جی در نه ماه نخست سال‌جاری، به مقدار ۱۶۶ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نه و نیم درصد افزایش داشته است.

مدنی افزود: با مصرف این مقدار سی‌ان‌جی در استان در مدت مذکور، در مصرف بنزین موتور به میزان ۱۶۶ میلیون لیتر صرفه‌جویی شده و سی‌ان‌جی   به میزان ۴۳,۶ درصد جایگزین بنزین شده است.

وی ادامه داد: با این جایگزینی سوخت در نه ماه نخست سال‌جاری، بالاترین میزان سبد سوختسی‌ان‌جی  منطقه، از بدو راه اندازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در استان رقم خورده است.

مدیر منطقه اردبیل با اشاره به اینکه سی‌ان‌جی سوخت پاک و راهکاری مناسب در جهت حفظ سلامت محیط زیست است، تاکید کرد: در نواحی بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین شهر مصرف سی‌ان‌جی نسبت به بنزین پیشی گرفته و سهم سبد سوخت سی‌ان‌جی در این نواحی بیش از ۵۰ درصد است که در نوع خود در منطقه کم‌نظیر است.

گفتنی است، منطقه اردبیل دارای ۷۰ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی است که روزانه به مقدار ۶۰۰ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در استان توزیع می‌شود.

سی ان جی

m