شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۴۴

نروژ رکورد فروش خودروهای برقی را شکست

در سال گذشته نروژ به اولین کشور در جهان تبدیل شد که فروش اتومبیل های برقی در آن از موتورهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی پیشی گرفت.
در طی این گزارش، فدراسیون راه نروژ (OFV) اعلام کرد: وسایل نقلیه الکتریکی دارای باتری، ۵۴٫۳ درصد از کل اتومبیل های جدید فروخته شده در این کشور حوزه اسکاندیناوی در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داد که یک رکورد جهانی محسوب می شود. این نسبت در سال گذشته ۴۲٫۴ درصد بود.
نروژ، به عنوان کشور تولید کننده نفت در تلاش است به اولین کشوری تبدیل شود که به فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی تا سال ۲۰۲۵ پایان می دهد. وسایل نقلیه کاملاً الکتریکی از مالیات های اعمال شده اتومبیل های بنزینی معاف هستند.
این سیاست بازار خودروی این کشور را به آزمایشگاهی برای خودروسازانی تبدیل کرده است که به دنبال راهی برای آینده بدون موتورهای بنزینی هستند.
فروش خودروهای برقی در ماه های پایانی سال ۲۰۲۰ ، با شتاب ۶۶٫۷ درصدی در بازار خودرو، در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود رسید.
برند آئودی فولکس واگن، با اتومبیل های سواری جدید و اسپرت خود در سال ۲۰۲۰ در صدر جدول پر فروش ها قرار گرفت، در حالی که خودروی مدل ۳ Tesla، که در سال ۲۰۱۹ بیشترین فروش را داشت، به مقام دوم سقوط کرد.
به گفته تحلیل گران صنعت و توزیع کنندگان خودرو، انتظار می رود فروش خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۱ با افزایش روبرو شود، زیرا مدل های بیشتری به بازار عرضه خواهد شد.
پیش بینی اولیه این است که اتومبیل های برقی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۵ درصد از بازار را تشکیل دهد.
سال گذشته در نروژ، ۱۴۱،۴۱۲ اتومبیل فروخته شد که از این تعداد ۷۶،۷۸۹ مورد آن برقی بودند

m