شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۳۶

تأمین سوخت جایگزین برای مصارف صنعتی در منطقه همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در مصاحبه با خبرنگار رسانه ملی در استان، از تأمین سوخت دوم در صورت افت فشار یا قطع گاز برای صنایعی که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام این خبر گفت: در پی برودت هوا و افزایش مصرف گاز طبیعی، لازم است در حوزه ی مصارف صنعتی، همراه با مدیریت مصرف، تدابیر لازم اندیشیده شود تا درخصوص تامین سوخت دوم و جایگزین اقدامات لازم صورت گیرد.

روستایی با اشاره به شعار سال (جهش تولید) اطمینان داد: در صورت قطع احتمالی گاز طبیعی، سوخت جایگزین تولیدکنندگان کالا و خدمات، پیش‌بینی و به اندازه کافی ذخیره‌سازی شده و آماده تحویل است تا وقفه‌ای در روند تولید ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه لازمه تخصیص سوخت دوم، ثبت‌نام در سامانه سدف است، افزود: این سوخت با اولویت‌بندی، به عنوان ذخیره و با مدت زمان ۷ تا ۱۵ روزه در اختیار مصرف‌کنندگان استان قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سامانه سدف مطابق دستورعمل ماده ۴۴ آئین نامه اجرایی مفاد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های نفتی با هدف کنترل و مدیریت توزیع بهینه سوخت و فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای ایجاد شده است و بدون طی کردن مراحل لازم ثبت درخواست، امکان ارائه سوخت به هیچ دستگاهی وجود ندارد.

مدیر منطقه همدان یادآور شد: به همین منظور هفته گذشته، نشستی با عنوان “هماهنگی چگونگی تأیید درخواست ها در سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف)” به میزبانی منطقه همدان و در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان همدان برگزار شد.

بر پایه این گزارش، این نشست با حضور مدیران ستادی و مناطق ۳۷ گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت ویدیو کنفرانس و همچنین با حضور مدیر و معاونان  منطقه و نمایندگان دستگاه‌های متولی تأیید، به صورت حضوری برگزار شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این منطقه آمادگی کامل جهت تأمین سوخت جایگزین در مواقع قطع گاز، برق و سایر بحران‌ها، برای تمامی بخش‌های مصرف‌کننده را دارد؛ اما دریافت این سوخت مستلزم اقدامات لازم دستگاه‌ها در خصوص درخواست در سامانه سدف و تأیید آن است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه شرایط برای همه یکسان است، یادآور شد: در حال حاضر حتی اگر خود ما هم نیاز به سوخت جایگزین داشته باشیم باید مطابق دستور عمل اقدام کنیم، در غیر این صورت مجاز به استفاده از یک لیتر سوخت مایع هم نیستیم.

مدیر منطقه همدان تأکید کرد: در این فرآیند ابتدا مالک یا نماینده واحد متقاضی دریافت سوخت ذخیره باید در سامانه تجارت آسان جدید به آدرس NEWTEJARATASAN.NIOPDC.IR درخواست خود را ثبت کند.

بر پایه این گزارش، در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، تمامی مراحل ثبت و تأیید درخواست فرآورده‌های نفتی به نمایندگان دستگاه‌های متولی آموزش داده شد تا در مواقع لزوم، آمادگی لازم برای مدیریت و مقابله را داشته باشند.

سدف 4
سدف 11

سدف 3

سدف

 

سدف 2

m