شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۲۲

استانداردسازی ۹۵ درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در منطقه کردستان

با همکاری، تعامل و همسوسازی برنامه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اداره استاندارد استان، فرایند استانداردسازی ۵۲ جایگاه سی‌ان‌جی استان انجام شده و ۹۵ درصد از این جایگاه‌ها، موفق به کسب گواهینامه استاندارد شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی منش با بیان این مطلب گفت: تامین ایمنی و حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه از مزایای استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی است که کارشناسان این شرکت و اداره استاندارد به صورت دوره‌ای از این جایگاه‌ها بازدید و نسبت به رفع نواقص و موارد پرخطر اقدام کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در جلسه استاندارد‌سازی جایگاه‌ها که معاون عمرانی استاندار کردستان و مدیرکل اداره استاندارد حضور داشت، گفت: نظارت و بازرسی‌های دوره‌ای این شرکت از جایگاه‌های سی‌ان‌جی و مجاری عرضه منطقه جهت در مدار بودن این نقاط و ارائه خدمات مطلوب و همچنین ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و تحقق حقوق شهروندی است که هم اکنون ۳۳۲ نازل فعال در ۵۲ جایگاه استان روزانه ۴۴۵ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی به شهروندان ارائه می دهند.

وی با اشاره به کوهستانی بودن استان و محدودیت در استفاده از زمین مناسب، تلاش شرکت را استفاده کامل و بهینه از ظرفیت کامل جایگاه‌های منطقه عنوان کرد و افزود: کالیبراسیون دیسپنسرهای جایگاه‌های استان انجام شده و گواهینامه سلامت از اداره استاندارد دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول از انجام تست مخازن این جایگاه‌ها نیز خبر داد و گفت: طی برنامه زمانبندی شده که توسط این شرکت و اداره استاندارد استان تدوین شده، مقرر شد جایگاه‌هایی که مشمول تست مخازن هستند، تا پایان بهمن ماه ۹۹ تست مخازن آنان انجام شود.

شهرام ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: بهره‌برداران جایگاه‌های سی‌ان‌جی باید بر اساس آیین‌نامه و دستورعمل‌های سازمان ملی استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، نسبت به اجرای دقیق دستورعمل‌های ایمنی اقدام کنند.

ملکی افزود: همچنین برای حفظ جان شهروندان مراجعه‌کننده به جایگاه‌ها، باید بازرسی‌های مستمر و دقیقی توسط کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ایمنی و فنی، بر اساس مقررات قانونی با آنها برخورد شود.

m