شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۰۲

افزایش بیش از ۱۸ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری از رشد ۱۸,۲ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در نه ماهه نخست سال‌جاری در سطح منطقه چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری، جعفر سالاری‌نسب با اشاره به افزایش مصرف سی‌ان‌جی در سطح منطقه اظهار داشت: مصرف سی‌ان‌جی از فرودین تا یکم دی ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۱۸,۲ درصدی همراه بوده است.

سالاری‌نسب با بیان اینکه استفاده از این مقدار سی‌ان‌جی، صرفه‌جویی در مصرف بنزین را به دنبال داشته است، افزود: در مدت زمان یاد شده، ۷۹میلیون و ۵۰۳ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در استان مصرف که موجب صرفه‌جویی حدود ۷۹ میلیون لیتری در مصرف بنزین شده است.

وی با اشاره به مزیت‌های استفاده از سوخت پاک بیان کرد: مصرف سی‌ان‌جی در مقایسه با سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین به لحاظ اقتصادی به صرفه‌ و ارزان‌تر است و محیط زیستی سالم و هوایی پاک را برای ما و آیندگان به ارمغان می‌آورد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی با اولویت برای وانت‌بارهای سبک و تاکسی‌های شهری از ماه‌های قبل در حال اجرا است، ادامه داد: مالکان این خودروها می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه به آدرس GCR.NIOPDC.IR نسبت به گازسوز کردن وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

مدیر منطقه چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: پیرامون رعایت الزامات و استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی برای سوخت‌رسانی ایمن در جایگاه‌ها، پایش‌ها و بازبینی‌های لازم توسط کارشناسان این شرکت به صورت مستمر انجام می‌شود.

m