شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۰۰

کاهش ۱۵درصدی مصرف سی‌ان‌جی در منطقه خراسان شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از کاهش ۱۵درصدی مصرف سی‌ان‌جی در دی ماه ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح منطقه خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، مجتبی شکوری در این باره اظهار کرد: در دی ماه سال‌جاری، روزانه ۲۴۵ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵درصدی همراه بوده که ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم حضور مسافران در سطح استان است.

شکوری اظهار کرد: در ده ماهه نخست سال‌جاری، ۸۰ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در ۲۹ باب جایگاه استان توزیع شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش دو درصدی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی تأکید کرد: با مصرف این مقدار سی‌ان‌جی در ده ماهه نخست سال‌جاری در سطح استان، ۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین نیز صرفه‌جویی شده است.

مجید ربانی رئیس سی‌ان‌جی منطقه خراسان شمالی نیز در این باره گفت: به ‌منظور اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، تاکنون در سطح استان تعداد یک‌هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو در سامانه GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶۵۹ دستگاه خودرو به‌ صورت رایگان تجهیز شدند.

m