شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۶:۳۰

بازدید مدیر منطقه قزوین از کارخانه تولید مخازن CNG

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین از کارخانه کاوش، یکی از کارخانه‌های تولید مخازن سی‌ان‌جی بازدید کرد و گفت: در طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان خوردورهای عمومی، از مخازن ساخته شده با کیفیت و استاندارد این شرکت نیز استفاده شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین، لطف الله مسعودی افزود: کارخانه “کاوش” یکی از پنج کارخانه سازنده مخازن سی‌ان‌جی کشور است که دارای گواهینامه‌های بین المللی کیفیت و استاندارد تولید مخزن است.مسعودی درباره طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان خوردورهای عمومی نیز گفت: با اطلاع‌رسانی گسترده و جامع در سطح استان قزوین و همکاری سایر سازمان‌های مرتبط گام‌های موثری در جهت اجرایی شدن این طرح عظیم ملی در استان برداشته شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان دارای شرایط می توانند با مراجعه به سایت GCR.NIOPDC.ir نسبت به ثبت نام خودروی خود و زمانبندی جهت حضور در کارگاه‌های مجاز و استاندارد مورد تائید، اقدام کنند.
مدیر منطقه قزوین گفت: بنابر آمار رسمی درسال ۹۹ سهم استفاده از گاز طبیعی فشرده در سبد سوخت خودروهای استان قزوین ۳۸ درصد بوده که این رقم با رشد ۱۳,۶ نسبت به سال گذشته همراه بوده و این مهم بیانگر استقبال مردم خوب استان در استفاده از این سوخت و تلاش مجموعه شرکت ملی پخش و بهره‌برداران جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان است.

وی ادامه داد: این کارخانه با استفاده از تکنولوژی فوق پیشرفته و ضریب ایمنی بالا، تمام عملیات ساخت مخزن از مرحله برش لوله، فرم دهی، انجام عملیات حرارتی، تمیزکاری، رنگ‌آمیزی و درج مشخصات فنی و تاریخ تولید را به صورت مستمر همراه با تست‌های کنترل کیفیت و زیر نظر ناظر دائمی اداره استاندارد انجام می‌دهد و این محصول با ضریب اطمینان بسیار بالایی وارد بازار می شود.

ناصر گیلک مدیر کارخانه کاوش نیز در این بازدید از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران که زمینه راه اندازی مجدد و تولید و اشتغال این مجموعه را فراهم کردند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد و افزود: کیفیت بسیار بالای مخازن تولیدی، ناشی از انجام تست‌های مختلف شامل تست هیدرواستاتیک تمامی مخازن تولیدی و تست ترکیدن، تست قرارگیری در معرض آتش و کنترل کیفی دقیق محصولات در خط تولید، باعث می‌شود که مخازن تولیدی این شرکت دارای کیفیت بسیار بالا و منطبق با استانداردهای ملی و در برابر ضربات شدید و حریق مقاومت بسیار مطلوبی داشته باشد.
وی افزود: در حوادث جایگاه‌های سی‌ان‌جی، اغلب انفجارهایی که در خودروهای دوگانه‌سوز اتفاق می‌افتد مربوط به مخازن غیراستانداردی است که در کارگاه‌های غیر مجاز نصب شده است.وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای کارخانه برای تولید مخازن با ظرفیت های متنوع، حمایت بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید را خواستار شد.

 

m