شرکت آریا صنعت بیستون
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۴

سهم ۵۰ درصدی شیراز از مصرف CNG استان فارس

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: سهم شیراز از مصرف سی‌ان‌جی استان ۵۰ درصد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، فضل‌اله اکبری ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: این شرکت در راستای توسعه سوخت پاک با انجام اقدامات زیربنایی و توسعه صنعت سی‌ان‌جی منجر به صرفه‌جویی در مصرف روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در سطح استان شده است.

اکبری از رشد ۱۵ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در استان خبر داد و گفت: درحال حاضر روزانه یک میليون و ۶۰۰ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در فارس مصرف و در یازده ماه گذشته حدود ۵۴۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان این موضوع که سهم استان فارس از مصرف سی‌ان‌جی  کشور بیش از ۶/۴ درصد است، افزود: حدود ۵۰ درصد از گاز طبیعی فشرده استان در کلان شهر شیراز مصرف می‌شود.

این مقام مسئول تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان را ۱۲۹ باب اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اکثر جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه دارای تائیدیه استاندارد بوده و روزانه بیش از یکصد و ۵۰ هزار خودرو استان از سی‌ان‌جی استفاده می‌کنند.

وی اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو های عمومی را از جمله طرح‌های ملی در جایگزینی سوخت‌های پاک و غیرآلاینده در سبد سوخت کشور بیان کرد و گفت: در استان فارس تاکنون سه هزار و ۸۰ دستگاه خودور معادل ۸۰ درصد از خودروهای عمومی ثبت‌نام شده به طور کاملا رایگان تبدیل شده و مابقی نیز در صف انتظار هستند.

معاون فنی عملیاتی منطقه تصریح کرد: اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، افزایش کارگاه‌های مجاز تبدیل وضعیت، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی، پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتورها و کارکنان و ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها را از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در فارس برشمرد.

m