شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۵:۳۵

صرفه جوئی ۳۰۰ میلیون لیتری بنزین در استان گیلان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان گفت: امسال با جایگزینی سی‌ان‌جی به جای بنزین، ۳۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جوئی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، کوروش بالادست افزود: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ ماه سال جاری، بالغ بر ۳۲۲ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در استان گیلان به مصرف رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۶ درصدی داشته است.

بالادست ادامه داد: متوسط مصرف روزانه سی‌ان‌جی در این مدت، یک میلیون متر مکعب بوده که از طریق یکصد جایگاه فعال ( ۳۸ باب دومنظوره و ۶۲ باب تک منظوره) در سطح استان توزیع شده است.

مدیر منطقه گیلان با بیان اینکه جایگزینی سوخت پاک سی‌ان‌جی به جای بنزین صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: این مهم از سیاست‌های کلان دولت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در گیلان نیز در حال تحقق و توسعه است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر حدوداً دو هزار و ۵۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح کشور فعال است، اعلام کرد: استان گیلان با یکصد جایگاه فعال در رتبه ششم از نظر تعداد قرار دارد.

m