شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۸:۴۹

پیام تبریک بیژن زنگنه ، وزیر نفت به مناسبت آغاز سال نو

«یا مقلب‌القلوب والابصار
یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
حلول سال ۱۴۰۰ خورشیدی، آمدن نوروز باستانی را که قرن‌هاست با فراشدن بهار و نوشدن طبیعت با حس نشاط و سرزندگی همراه است به شما همکاران گران‌قدر صنعت نفت و خانواده‌های شکیبا و پرمهرتان تبریک و شادباش می‌گویم. نوروز در حالی فرا می‌رسد که سالی که گذشت از یک سو پر از سختی‌ها و ابتلائات بود و از دیگر سو عرصه صبر و مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر مشکلات.

🔹همکاران گران‌قدر
چنانکه می‌دانید در واپسین ماه‌های دولت تدبیر و امید بسر می‌بریم و نزدیک به هفت‌ سال و نیم گذشته را در فصل جدید توسعه و ترقی کشور در کنار هم، همدل و همگام سپری کردیم و خداوند منان را شاکریم که در این مدت با وجود شداید و مشکلات بسیار، توانستیم در سایه همت و سخت‌کوشی شما عزیزان صنعت نفت کشور را از برهه بسیار دشوار با سلامت عبور داده و کارنامه قابل قبولی را در پیشگاه ملت بزرگ ایران ارائه دهیم.

🔹به فضل پروردگار و به یاری شما کارها و طرح‌های سترگی در زمینه تولید و فروش نفت، تولید بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، گازرسانی به اقصی نقاط کشور، افزایش تولیدات و صادرات مواد پتروشیمی، توسعه و تکمیل طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی و غرب کارون و دیگر میدان‌های مشترک، اکتشاف نفت و گاز و فعالیت‌های بسیار دیگری که ذکر نام آنها در حوصله این مقال نیست، به انجام رسید که همگی حاصل تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی شما عزیزان در گستره وزارت نفت، شرکت‌های اصلی و تابعه، پیمانکاران و شرکت‌های بخش خصوصی است.

🔹در سایه جدیت، خلاقیت و پشتکار شما چرخ‌های صنعت نفت کشور در این سال‌های سخت هیچ‌گاه از حرکت بازنایستاد و در اوج دشواری‌هایی که گسترش ویروس کرونا در کشور ایجاد کرد و همچنین شرایط سخت و بی‌سابقه تحریم‌ها همچنان پابرجا و مؤثر به پیش رفت. هرچند تحریم و تنگناهای ایجاد شده شتاب توسعه را کُند کرد و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را از حضور و فعالیت در طرح‌ها و پرونده‌های کشور بازداشت، لیکن هرگز نتوانست در اثر هوشیاری و اراده پولادین شما این صنعت را متوقف کند و مانع استمرار تولید و صادرات نفت شود.

🔹همکاران گرامی
موضوع بسیار مهمی که همیشه برای من دغدغه بزرگی بوده است، صیانت از سرمایه انسانی صنعت نفت است. به اعتقاد من این صنعت دارای توانمندترین و کارآمدترین سرمایه انسانی است که حفظ و نگهداشت آن امری است بسیار لازم و حیاتی. بهبود وضع معیشتی، رفاهی و زیستی کارکنان زحمتکش برای من همیشه از اولویت خاصی برخوردار بوده و خدا گواه است تا جایی که توانسته‌ام بی‌سر و صدا از حقوق و منافع مادی و معنوی آنان در مجاری ذی‌ربط دفاع کرده‌ام و امید به خدا دارم که این پیگیری‌ها به نتیجه برسد و کارکنان عزیز به موقعیت و منزلتی که شایسته آن هستند، ارتقا یابند.
مسئله دیگر که بسیار دردآور است اینکه در اثر استمرار اپیدمی کرونا در سال ۹۹ تعدادی دیگر از کارکنان و بازنشستگان گرامی صنعت نفت و اعضای خانواده آنان در مرگ عزیزانشان عزادار شدند که مصیبت بزرگی است. از خداوند متعال برای آنان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، صبر و تندرستی مسئلت می‌نمایم.

🔹با گرامیداشت روز تاریخی و ملی ۲۹ اسفند وظیفه خود می‌دانم از تک‌تک شما کارکنان شرافتمند صنعت نفت، خانم‌ها، آقایان و خانواده‌های صبورتان که در طول سالیان گذشته کمال همکاری و همراهی را در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت به عمل آوردید و مرا مرهون لطف و صداقت و بزرگ‌منشی خود قرار دادید، خاضعانه تشکر و قدردانی کنم و از خداوند سالی پر از موفقیت، برکت و تندرستی برایتان آرزو نمایم.»

m