شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۷:۵۱

استقبال از سی‌ان‌جی در منطقه ارومیه صرفه‌جویی ۳۲۳ میلیون لیتری بنزین را در پی داشته است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی در سال گذشته، ۳۲۳ میلیون مترمکعب رسید که به همان میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه،  احمد مجرد گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد هشت درصدی مصرف  سی‌ان‌جی در منطقه  بوده است.

مجرد افزود: توسعه و تجهیز جایگاه‌های سی‌ان‌جی و همچنین فرایند تبدیل دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی به سی‌ان‌جی در منطقه مطلوب بوده و استان آذربایجان غربی به لحاظ مصرف این سوخت پاک رتبه ششم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان و فارس به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۵ جایگاه تک منظوره و دومنظوره سی‌ان‌جی در سطح منطقه فعال است.

مدیر منطقه ارومیه تصریح کرد: جمعا ۴۹۶ نازل فعال در جایگاه‌های یاد شده وجود دارد و مجموع ظرفیت کمپرسورهای بهره‌برداری شده ۹۹ هزار و ۴۴۰ مترمکعب در ساعت است.

مجرد اعلام کرد: متوسط مصرف روزانه سی‌ان‌جی در مرکز و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی بالغ بر ۸۹۰ هزار مترمکعب است که این میزان کمتر از ظرفیت کمپرسور جایگاه‌های سی‌ان‌جی بوده و به همین جهت میزان انتظار سوختگیری رانندگان در جایگاه‌ها نزدیک به صفر است.

m