شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۹:۴۳

ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی در قم ۱۲ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: سال گذشته ۱۲ درصد ظرفیت عرضه سی‌ان‌جی در سطح استان افزایش یافت و درحال حاضر امکان عرضه این فرآورده به میزان ۵۶ هزار متر نرمال مکعب در ساعت وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم، سیدمحمود طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک فقط از ۳۰ درصد این ظرفیت بهره‌برداری می‌شود و ۷۰ درصد ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی در استان بدون استفاده است و این توانایی وجود دارد به درخواست تمام مشتریان پاسخ داده شود.

به گفته طاهری، عدم پراکندگی مناسب جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در استان موجب ایجاد صف‌های طویل در برخی جایگاه‌ها می‌شود.

وی گفت: در اوایل سال ۹۹، به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش مصرف سی‌ان‌جی محسوس بود، ولی در ماه‌های بعد جبران شد، به‌طوری‌ که از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، مصرف سی‌ان‌جی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشت.

مدیر منطقه قم بیان کرد: سال گذشته دو جایگاه سی‌ان‌جی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ظرفیت یک جایگاه نیز افزایش یافت و این برنامه در سال‌جاری نیز تکرار خواهد شد.

شایان ذکر است، منطقه قم دارای ۸۱ نقطه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی فعال بوده که از این تعداد، در ۶۱ جایگاه سوخت مایع و در ۴۱ جایگاه نیز سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که ۲۰ جایگاه صرفا تک منظوره سی‌ان‌جی و ۲۱ جایگاه به‌ صورت مشترک بنزین و سی‌ان‌جی است.

m