شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۰:۰۶

رشد ۳۳ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، علی روح‌اللهی به استقبال شهروندان در اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی (مسافری و باری) و فعال بودن ۱۷۳ جایگاه عرضه این سوخت در استان اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل و نقل استان با ۳۳ درصد رشد، رتبه دوم مصرف گاز طبیعی در کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر منطقه آذربایجان شرقی تصریح کرد: مصرف سی‌ان‌جی به عنوان سوخت جایگزین بنزین علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست می تواند فرصتی برای صرفه جویی در هزینه‌های مازاد در تولید و توزیع بنزین، صادرات و درآمدزایی از این طریق را فراهم آورد به طوری که در فروردین ماه سالجاری نزدیک به ۵۷ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در بخش حمل و نقل استان مصرف شده که معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه جویی به عمل آمده است.

وی افزود: با توجه به ادامه اجرای طرح گاز سوز کردن خودروهای عمومی، مالکان خودروهائی که تاکنون در این زمینه اقدام نکرده‌اند می توانند جهت انجام این مهم در سامانهGCR.NIOPDC.IR ثبت نام کنند.

روح‌اللهی یادآور شد، این منطقه در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی و بهره‌مندی مردم استان از مزایای آن آماده همکاری با بخش خصوصی جهت احداث و توسعه جایگاه‌های گاز طبیعی است.

m