شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۳:۴۶

۹۵ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان کردستان استانداردسازی شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار و بررسی‌های کارشناسی، ۹۵ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان استانداردسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، عبدالله گیتی‌منش با حضور در خبرگزاری ایرنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت و امنیت مردم، استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی بسیار مهم است و در این زمینه هیچگونه کوتاهی قابل قبول نیست.

گیتی‌منش با بیان اینکه از احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی استقبال و حمایت می‌کنیم، افزود: سیاست دولت، افزایش استفاده از گاز به جای بنزین و سوخت مایع در ناوگان حمل‌ونقل کشور است، بنابراین محدودیتی برای صدور مجوز ایجاد جایگاه سی‌ان‌جی در شهرها به ویژه سنندج نداریم.

وی با اشاره به اینکه سنندج جزء شهرهای آلوده محسوب شده و اکنون سهمیه‌ بنزین و گازوئیل یورو۴ توزیع می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته برای ۵۲ درصد سوخت ناوگان حمل‌ونقل گازوئیل سوز استان و ۳۰ درصد بنزین‌سوز به صورت استاندارد یورو۴ توزیع شد.

این مقام مسئول یادآور شد: سال گذشته میانگین روزانه مصرف بنزین در استان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود که به دلیل شیوع کرونا و کمتر شدن مسافرت‌‌ها، ۱۳ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه پارسال بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل تحویل نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج شد و رشد حدود ۵۰ درصدی داشت، افزود: در بخش غیرنیروگاهی (حمل‌ونقل، صنعت و کشاورزی) نیز به طور میانگین ۳۷۷ میلیون لیتر توزیع شد که ۱۰ درصد افزایش داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به توزیع ۵۵ میلیون لیتر نفت سفید بین ۲۳ هزار خانوار محروم از گاز طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال هشت میلیون لیتر نفتکوره بین کارخانه‌های تولید آسفالت و آجرپزی توزیع شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۹ درصد کاهش یافت.

m