شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۲۳:۱۰

افزایش ۵ میلیون مترمکعبی مصرف سوخت پاک در منطقه همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: آمار مصرف سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ منطقه خبر از افزایش پنج میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعبی سی‌ان‌جی در بخش حمل‌ونقل نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام این خبر گفت: در بهار امسال ۴۲ میلیون و ۳۲۲ هزار مترمکعب سوخت پاک در جایگاه‌های استان همدان عرضه و مصرف شد که منجر به صرفه‌جویی بیش از ۳۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین شد.

روستایی افزود: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست از سال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۹۹، شاهد افزایش ۱۴ درصدی مصرف سی‌ان‌جی در بخش حمل‌ونقل هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سه ماهه بهار سال‌جاری بیشترین میزان مصرف سوخت پاک به ماه فروردین با افزایش ۴۴ درصدي نسبت به فروردین ۹۹ اختصاص دارد که این مهم را می‌توان توان ناشی از افزایش سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال قبل دانست.

این مقام مسئول اذعان داشت: طول پیمایش خودروها با سوزاندن هر مترمکعب سی‌ان‌جی با یک لیتر بنزین تقریبا یکی است اما اختلاف هزینه پرداختی قابل توجه بوده و صرفه اقتصادی را می‌توان در استفاده از گاز طبیعی فشرده به عنوان سوخت برتر جستجو کرد.

مدیر منطقه همدان یادآور شد: در حال حاضر در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی‌ان‌جی) و ۲۲ جایگاه دومنظوره (فرآورده مایع و سی‌ان‌جی) است.

m