شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۵:۳۰

روزانه یک میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کرمانشاه مصرف می‌شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از مصرف روزانه یک میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در سطح این استان توسط خودروهای گازسوز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، فریدون یاسمی با حضور در  خبرگزاری ایرنا استان، ضمن تشریح فعالیت‌های منطقه کرمانشاه، گفت: روزانه پنج میلیون لیتر انواع فرآورده‌‌های نفتی توسط ۳۵۰ دستگاه نفت‌کش در سطح این استان در قالب سوخت مصرفی، توزیع می‌شود.

وی شمار جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوییل و سی‌ان‌جی در استان را ۱۶۰ جایگاه اعلام کرد و ادامه داد: سوخت مورد نیاز مردم، کشاورزان و واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت ماهیانه و بر اساس سهمیه‌های از پیش تعیین شده، تامین می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر منطقه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ۳۰ هزار دستگاه تراکتور در استان وجود دارد، یادآور شد: کرمانشاه اولین استانی است که با همکاری جهاد کشاورزی و پلیس راهور، نسبت به پلاک‌گذاری ۳۰ هزار دستگاه تراکتور آن اقدام شده و سوخت این تراکتورها، بر اساس سهمیه‌ای است که از طریق جهاد کشاورزی به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

یاسمی تعداد خانوارهایی که نیاز به دریافت نفت دارند را ۵۰ هزار خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: این شرکت خانوارهایی را که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند، شناسایی کرده و با توجه به درجه سرما و گرمای هوا، سالانه حدود دو هزار لیتر نفت در کارت‌های بانکی آنها شارژ می‌شود تا در مواقع ضروری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها غیرممکن است، گفت: شرکت ملی پخش از نظر کمیت و کیفیت با اداره استاندارد همکاری لازم را دارد و تدابیر اتخاذ شده روی تلمبه‌ها، نازل‌ها و همچنین نظارت اداره استاندارد و حضور کارشناسان و بازرسان شرکت ملی پخش، امکان کاهش کیفیت، کم‌فروشی و سوءاستفاده فرصت‌طلبان را به حداقل ممکن رسانده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اداره استاندارد هر شش ماه یکبار موظف است بدون اطلاع قبلی، استانداردهای لازم جایگاه‌های عرضه سوخت را بررسی کند، افزود: ۹۰ درصد بنزین تولید شده در استان معمولی اما با کیفیت است.

مدیر منطقه کرمانشاه با اشاره به قدیمی بودن پالایشگاه کرمانشاه، افزود: امید است در آینده توان تولید بنزین یورو۴ در این پالایشگاه فراهم شود.

m