شرکت آریا صنعت بیستون
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۵:۱۹

استانداردسازی ۹۷ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در منطقه فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی، ۹۷ درصد از جایگاه‌ها در این استان تأییدیه ایمنی و تست مخازن را از اداره استاندارد دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اسداله طاهری مدیر منطقه در گفتگو با این واحد از استانداردسازی ۹۷ درصد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در راستای توسعه این صنعت در استان خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب گاز سی‌ان‌جی در فارس مصرف می‌شود که معادل همین مقدار در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

طاهری با بیان این موضوع که سهم استان فارس از مصرف گاز سی‌ان‌جی کشور بیش از ۴/۶ درصد است افزود: استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی از اولویت‌های منطقه بوده و با هماهنگی اداره استاندارد استان تاکنون تعداد ۱۲۶ باب از جایگاه‌های منطقه تأییده ایمنی و تست مخازن ذخیره‌سازی را دریافت کرده‌اند.

وی تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان را ۱۳۰ باب عنوان کرد که از این تعداد ۳۷ باب در کلان شهر شیراز قرار دارد.

اسداله طاهری همچنین اظهار کرد: این جایگاه‌ها به طور صد در صد فعال و با تمام ظرفیت در حال خدمات‌رسانی هستند و مشکلی در خصوص فعالیت جایگاه‌ها و توزیع گاز در سطح استان وجود ندارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به این موضوع که روزانه بیش از یکصد و ۵۰ هزار خودرو در استان از این سوخت پاک استفاده می‌کنند پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتورها و کارکنان، ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها را از جمله اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بیان کرد و گفت: در حال حاظر تعداد ۱۱ باب جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال احداث هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی گاز سی‌ان‌جی با سوخت‌های فسیلی در سبد سوخت خانوارها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی را از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در منطقه فارس برشمرد.

m