شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۴:۵۷

۹۵ درصد خودروهای عمومی در استان فارس، دوگانه سوز شد

در راستای طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و با افزایش کارگاه‌های مجاز تبدیل سوخت، بیش از ۸۵۰۰ خودرو عمومی و مسافربر اینترنتی تبدیل وضعیت شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اسداله طاهری مدیر منطقه از استقبال مالکان خودروهای عمومی استان از طرح ملی دوگانه‌سوز کردن رایگان این خودروها خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۹هزار خودروی عمومی تاکسی و وانت‌بار و تاکسی‌های اینترنتی که دارای شرایط بوده اند، در این طرح ثبت‌نام و از این تعداد ۹۵ درصد دوگانه‌سوز شدند و مابقی در حال انجام هستند.

وی با بیان این موضوع که طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت‌بارهای عمومی) یکی از اقدامات مهم و اساسی شرکت ملی پخش در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلاینده در سبد سوخت خانوارها است اظهار کرد: در حال حاضر در استان فارس ۱۳ کارگاه مجاز با رعایت استانداردهای لازم برای تبدیل سوخت خودروهای عمومی فعال و تاکنون تعداد ۸۵۴۰ خودرو تبدیل و مابقی در صف انتظار هستند.

این مقام مسئول توسعه جایگاه‌های سی‌ان‌جی، افزایش کارگاه‌های تبدیل وضعیت، پایش و کنترل دوره‌ای بر نحوه گازسوز کردن خودروها توسط کارشناسان این شرکت را از جمله اقدامات شرکت در راستای توسعه صنعت سی‌ان‌جی در استان برشمرد و از متقاضیان درخواست کرد برای استفاده از این تسهیلات به سامانه GCR.NIOPDC.IR مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیر منطقه میانگین مصرف روزانه گاز سی‌ان‌جی در استان را یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب بیان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۱۳۱ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان فعال و در حال سوخت‌رسانی به مردم شریف استان هستند.

m