شرکت آریا صنعت بیستون
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۷:۴۹

اجرای طرح رایگان گازسوز کردن ۱۳ هزار و ۳۰۰ خودرو عمومی در منطقه آذربایجان شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اعلام ثبت‌نام نزدیک به ۱۳۳۰۰ خودروی عمومی باری و مسافری در طرح گازسوز کردن خودرو در منطقه آذربایجان شرقی، از استقبال و تداوم اجرای این طرح در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان شرقی، علی روح‌اللهی مدیر منطقه با اشاره به تداوم اجرای طرح ثبت‌نام و تبدیل رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در استان گفت: با تلاش مستمر و انجام اطلاع‌رسانی‌های لازم، تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۳۳۰۰ خودروی عمومی مسافری و باری در استان جهت بهره‌مندی از مزایای طرح مذکور، ثبت‌نام کردند.
وی با بیان مزایای اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی باری و مسافری افزود: با توجه به منابع سرشار و عظیم گاز طبیعی در کشور و رشد و توسعه صنعت سوخت پاک، علاوه بر کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مراحل تأمین و توزیع سوخت مایع، شکوفایی اقتصادی استان را نیز در پی خواهد داشت.

علی روح اللهی تصریح کرد: از کل خودروهای ثبت‌نام شده در این منطقه، بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودروی عمومی باری و مسافری در کارگاه‌های مجاز و فعال منطقه، مراحل تبدیل را به انجام رسانده‌اند و بقیه خودروهای ثبت‌نام شده که مجاز به بهره‌مندی از این طرح هستند نیز در نوبت تبدیل هستند.

مدیر شرکت ملی پخش منطقه آذربایجان شرقی در خاتمه با اشاره به اینکه ۱۴ کارگاه مجاز در اجرای طرح فوق در سطح استان همکاری دارند اظهار داشت: با پیگیری مدیریت و مسئولان منطقه و سرمایه‌گذاری مناسب بخش خصوصی و شهرداری‌ها با افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی، از ۳۴۶ جایگاه عرضه سوخت استان تعداد ۱۷۴ باب مربوط به جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی هستند.
m