شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۲:۳۶

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش تشریح کرد

۲ اقدام راهبردی برای توسعه CNG در سبد سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل ۴ صنعت CNG است. حتی در قراردادی که اخیرا با ایران‌خودرو منعقد کردیم، آنها به استفاده از نسل ۴ CNG ملزم شد‌ه‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به نقل از فارس، جلیل سالاری با اشاره به برنامه این شرکت برای افزایش سهم CNG در سبد سوخت خودروها اظهارداشت: اجرای سیاست‌های بهینه‌سازی از جمله توسعه CNG یکی از تکالیف قانونی شرکت ملی پالایش و پخش است و ما موظف هستیم از این صنعت حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در صنعت CNG یک ظرفیتی در گذشته ایجاد شده بود و تعداد قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل کشور دوگانه‌سوز شده‌ بودند اما روندی که در دولت گذشته در پیش گرفته شد عملا این صنعت را به حاشیه برد.

برنامه وزارت نفت برای توسعه نسل چهار CNG در خودروها

سالاری گفت: در صنعت CNG ما نیاز به توسعه فناوری داریم و نمی‌توان همانند گذشته با فناوری قدیمی نسل ۱ اقدام به دوگانه‌سوزی خودروها کرد. در دنیا از نسل ۴ سی.ان.جی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه وزارت نفت توسعه نسل ۴ در صنعت CNG است. حتی در قراردادی که اخیرا با ایران‌خودرو منعقد کردیم، آنها به استفاده از نسل ۴ CNG الزام شد‌ه‌اند.
CNGسوز کردن خودروها با نسل ۴ از استهلاک موتور جلوگیری می‌کند

وی افزود: دوگانه‌سوزی خودروها با نسل ۴ باعث می‌شود که هم بهبود شتاب در خودرو صورت بگیرد، هم میزان آلایندگی کاهش پیدا کند و هم همچنین از استهلاک موتور نیز جلوگیری می‌شود.

سالاری تاکید کرد: در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، دوگانه سوزی خودروها با نسل ۴ به صورت رایگان انجام خواهد‌ شد و ما به دنبال گذر از نسل ۱ هستیم و گام‌های مهمی برای بومی‌سازی نسل ۴ برداشته‌ایم.

توسعه مخازن کامپوزیتی CNG در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش گفت: برنامه دیگر ما توسعه مخازن کامپوزیتی است. زیرا این مخازن هم سبک‌تر هستند و هم دیگر خوردگی ندارند و نیازی به تست مجدد مخزن در خودروها نیست.
وی در پایان تاکید کرد: توسعه CNG می‌تواند به کنترل مصرف بنزین در کشور کمک کند و تمرکز وزارت نفت بر توسعه CNG در کشور برای عموم مردم است.

m