شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۸:۴۷

سهم ۳۸ درصدی سی‌ان‌جی در سبد سوخت خودروهای استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: این استان به لحاظ مصرف سی‌ان‌جی برای سوخت خودرو جزء استان‌های پیشرو در کشور محسوب شده و همچنین ۳۸ درصد سوخت خودروها در استان به این سوخت پاک اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل، سیدحجت مدنی ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: مصرف این سوخت پاک در ۲۷۶ روز گذشته سال جاری، نزدیک به ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

مدنی اظهار کرد: استان اردبیل به لحاظ مصرف سی‌ان‌جی به عنوان سوخت خودرو جزء استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود و میانگین مصرف این فرآورده در استان از میانگین مصرف سوخت کشور بالاتر است.

وی با اشاره به پتانسیل تولید گاز طبیعی فشرده در کشور تصریح کرد: تلاش شده سهم گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر استان گسترده شده است، امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت خودروها وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: با دارا بودن ۶۹ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی، به طور میانگین روزانه بالغ بر ۶۴۵ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده برای خودروهای گازسوز در سراسر استان توزیع شده است.

m