شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۰۶:۲۸

بالغ بر ۱۴ هزار دستگاه خودرو عمومی و آژانس در منطقه ارومیه، دوگانه‌سوز شدند

رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه در ارتباط تلفنی با برنامه زنده رادیوئی ایستکلر گفت: طرح رایگان تبدیل خودروهای عمومی به سیستم دوگانه سوز با تمام توان در استان آذربایجان غربی ادامه دارد و در این طرح رایگان، ۱۴ هزار و ۲۸۴ دستگاه خودروی عمومی و باری تا به امروز به سیستم دوگانه‌سوز مجهز شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ناصر مقدسی در ادامه گفت: از ابتدای پیاده‌سازی طرح مصوبه شورای اقتصاد،  استقبال بسیار خوبی از این طرح شد و در حال حاضر نیز  ۵۸۸ دستگاه خودرو عمومی و آژانس و تاکسی‌های اینترنتی که مشخصات آنها تأیید و فرآیند نوبت‌دهی آنها انجام شده، در انتظار تبدیل به سر می‌برند.

مقدسی افزود: در اجرای این طرح، استان آذربایجان غربی با در نظر گرفتن نسبت جمعیت به خودرو، رتبه نخست را به خود اختصاص داده و از نظر تعداد کمی بعد از استان تهران قرار دارد.

سخنگوی شرکت ملی پخش منطقه ارومیه ادامه داد: کلیه فرآیند تبدیل خودروها در ۲۲ مرکز مجاز برای خودروهای عمومی و باری به صورت رایگان، برای آژانس‌ها و اسنپ‌ها تنها با پرداخت ۲۵ درصد کل هزینه در حال انجام است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، باری و آژانس‌ها ضروری است مالکان در سامانه HTTPS://GCR.NIOPDC.IR  ثبت‌نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه‌سوز شدن از سهمیه اعتباری استفاده کنند، در غیر اینصورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: فعلا تا اتمام تبدیل خودروهای عمومی و باری و آژانس‌ها، هیچ فراخوانی در رابطه با اجرای این طرح بر روی خودروهای شخصی داده نشده ولیکن به محض اعلام خبر اجرای این طرحِ کاملاً سازگار با مؤلفه‌های زیست محیطی، از سوی مبادی ذیربط، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

m