شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۵۱

رکورد شکنی ۶۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز بخش خانگی

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از ثبت رکورد تازه در مصرف گاز کشور خبر داد و گفت: هموطنان با پوشیدن لباس‌های گرم و کاهش دمای تجهیزات گرمایشی ما را در مدیریت شرایط یاری کنند.

به گزارش «انرژی امروز»، مسعود کاظمی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره مصرف گاز در کشور گفت: مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر به‌رقم بی‌سابقه ۶۶۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که چنین رقمی در سال‌جاری و سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، هم اکنون بیش از ۸۰ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تداوم سرما در هفته آتی احتمال افزایش مصرف در روزهای پیش‌رو  وجود دارد و ممکن است در سرشاخه‌ها با افت فشار مواجه شویم، اظهار کرد: تقاضا داریم هموطنان با صرفه‌جویی در مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری شرکت ملی گاز را یاری کنند تا بتوانیم توزیع گاز در بخش خانگی را برای روزهای آینده مدیریت کنیم.

معاون عملیات دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره اینکه فشار گاز در کدام استان‌های کشور ناپایدار است، توضیح داد: طبق گزارش‌ سازمان هواشناسی بیش از ۲۸ استان کشور دمای زیر صفر را شاهد بوده‌اند و به‌طور طبیعی مصرف گاز در استان‌های شمال و شمال غرب کشور از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، مازندران و در ادامه استان‌های شمال شرق کشور با توجه به دمای پایین هوا، بیشتر است، بنابراین در سرشاخه‌ها احتمال افت فشار وجود دارد.

وی در پایان سریع‌ترین روش برای صرفه‌جویی در مصرف گاز را پوشیدن لباس‌های گرم و کاهش دمای وسایل گرمایی عنوان کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) در جریان بازدید از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: مردم نقش اساسی در مصرف بهینه گاز دارند و هرچقدر کمتر مصرف کنند، گاز بیشتری در اختیار صنایع و پتروشیمی‌ها برای تبدیل به ارزش افزوده قرار می‌گیرد و به رشد اقتصادی کمک می‌کند.

m