شرکت آریا صنعت بیستون
سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۰:۵۶

تعداد خودروهای گازسوز شده منطقه همدان از ۵ هزار دستگاه گذشت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: تعداد خودروهای دوگانه‌سوز شده با استفاده از تسهیلات وزارت نفت در منطقه همدان به پنج هزار و ۳۶ دستگاه رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با اعلام این خبر گفت: در استان همدان هشت کارگاه مجاز تبدیل خودروهای بنزین‌سوز به گازسوز از سوی سازمان صمت و اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین تعیین شده است که گزارش هفتگی از کم و کیف ارائه خدمات این مراکز توسط کارشناسان ذیربط تهیه می‌شود.

روستایی افزود: در ابتدای طرح، فقط خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکسی و وانت بار مشمول استفاده از تسهیلات بلاعوض وزارت نفت برای دوگانه‌سوز کردن بودند اما در ادامه تبدیل خودروهای آژانس‌های اینترنتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تا کنون در استان همدان خودروهایی از این دست نیز گازسوز شده‌اند. بر این اساس، مالکان خودروهای مسافربر اینترنتی نزدیک به ۲۵ درصد هزینه تبدیل را به عنوان آورده پرداخت کرده و ۷۵ درصد مابقی را وزارت نفت تقبل می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: سایت GCR.NIOPDC.IR کماکان پذیرای ثبت‌نام مالکان علاقمند به دوگانه‌سوز کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و این دسته از شهروندان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه، کد رهگیری و نوبت دریافت کرده و از این شرایط مناسب برای پیوستن به زمره ناوگان خودروهای دوگانه‌سوز استفاده کنند.

مدیر منطقه همدان تصریح کرد: گازسوز کردن خودروها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه سوخت و میزان مصرف بنزین، در بهبود هوای پاک شهرها نیز اثرگذار است.

روستایی اظهار کرد: اکنون در ۴۸ جایگاه استان همدان سوخت پاک عرضه می‌شود که از ابتدای سال تا کنون، به طور متوسط روزانه حدود ۴۸۰ هزار مترمکعب سی‌ان‌جی در این جایگاه‌ها به مشتریان عرضه شده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط سهم گاز طبیعی فشرده در سبد سوخت بخش حمل‌ونقل سبک در کشور حدود ۲۲ درصد است، از سهم ۲۵ درصدی سوخت جایگزین در منطقه همدان و سهمی بالاتر از میانگین کشوری خبر داد.

مدیر منطقه همدان ابراز امیدواری کرد: تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی استان در آینده افزایش خواهد یافت و درحال حاضر شش باب جایگاه عرضه سوخت پاک در استان، موافقت اصولی دریافت کرده یا در مراحل احداث و راه‌اندازی قرار دارند.

کارگاه تبدیل مجاز سی ان جی همدان2

کارگاه تبدیل مجاز سی ان جی همدان

m