شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۹:۴۶

شمار خودروهای گازسوز شده در استان گلستان به چهار هزار و ۷۷۵ دستگاه رسید

رئیس امور جایگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: از ابتدای اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی سبک (ابتدای تیرماه ۱۳۹۹)، چهار هزار و ۷۷۵ خودرو در استان گلستان دوگانه سوز شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان، محمود حقانی اظهار داشت: طرح گازسوز کردن خودروهای مسافربر آژانس و اینترنتی در حال اجراست و منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح نیز از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع و جایگزینی آن با گاز تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دوگانه‌سوز کردن هر خودرو نزدیک به ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: این هزینه برای خودروهای عمومی تاکسی و وانت کاملاً رایگان بوده و تا سقف ۸۰ درصد هزینه‌ها نیز برای آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی را وزارت نفت تقبل کرده است.
حقانی افزود: یازده کارگاه تخصصی و دارای مجوزهای لازم در سطح منطقه عملیات دوگانه‌سوز کردن خودروها را برعهده دارند.
وی گفت: تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌ها و مسافربرهای بین‌شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه کرده، تبدیل خواهند شد و احتمال دارد در آینده برای سایر مسافربرهای شخصی نیز بر اساس اولویت پرمصرف بودن، امکان دوگانه‌سوز شدن فراهم شود.
رئیس امور جایگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان با بیان اینکه ۲۵۵ دستگاه خودرو دیگر در انتظار تعیین نوبت قرار دارند، اعلام کرد: متقاضیان از جمله مالکان تاکسی‌های عمومی و خودروهای مسافربر آژانس و اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی به آدرس GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام خود را نهایی و نوبت‌گیری کنند.

m