شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۰۲:۴۹

۱۴۰۰۰دستگاه خودرو در استان اصفهان دوگانه‌سوز شد

رئیس واحد سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خوروهای عمومی (وانت و تاکسی) و همچنین امکان تبدیل مسافربرهای اینترنتی در فاز دوم طرح مذکور، تاکنون ۱۴ هزار دستگاه خودرو با استفاده از این طرح به دوگانه‌سوز تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، محمدرضا شمس در این باره گفت: این مقدار تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز منجر به کاهش مصرف حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین یارانه‌ای و سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین غیریارانه‌ای (معادل صرفه‌جویی بیش از شش میلیون لیتر بنزین) در سطح استان به صورت ماهیانه شده است.

شمس خاطر نشان کرد: در راستای ارائه سی‌ان‌جی به شهروندان محترم، تعداد ۱۶۴ جایگاه در سطح استان به صورت مستمر در حال سوخت‌رسانی به شهروندان هستند که عملکرد آنها پیوسته توسط بازرسان اداره استاندارد و کارشناسان این شرکت مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی پیرامون کمیت گاز عرضه شده در جایگاه‌های سی‌ان‌جی منطقه اظهار کرد: تمامی نازل‌های عرضه سوخت در آذرماه سال جاری از طرف بازرسان سازمان ملی استاندارد ایران مورد صحت سنجی قرار گرفته که نتیجه آن تأیید عملکرد تمامی نازل‌ها در سطح استان است.

رئیس واحد سی‌ان‌جی منطقه اصفهان گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب جهت عرضه سی‌ان‌جی در عرصه پهناور استان اصفهان، استفاده از این فرآورده به عنوان سوخت پاک، ملی و ارزان علاوه بر داشتن صرفه اقتصادی در وضعیت معیشت و زندگی خانوارها، سبب کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی و آلودگی‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

وی افزود: این موضوع با ارتقای کیفیت هوا به ویژه در کلانشهر اصفهان، افزایش سلامت شهروندان محترم را به همراه دارد.

m