شرکت آریا صنعت بیستون
پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۹:۱۵

انفجار گاز در بوکان جان ۶ نفر را گرفت

علت انفجار در بوکان گاز طبیعی نیست

ایسنا/آذربایجان غربی سخنگوی شرکت گاز آذربایجان غربی ضمن ابراز تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه گفت: خبر انفجاری که در یکی از مناطق شهرستان بوکان رخ داده و موجب آتش سوزی در یک خانه و آسیب به چند خانه دیگر شده ناشی از گاز طبیعی نبوده و علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی؛ یوسف عبدالله نژاد در خصوص خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر انفجار گاز در یک منزل مسکونی و جان باختن تعدادی از هموطنان در شهرستان بوکان اظهار کرد: آنچه رخ داده و موجب آتش سوزی و انفجار شده حادثه تلخی بوده و سریعا توسط تیم‌های کارشناسی شرکت گاز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید که عامل آن اتفاق نشتی گاز طبیعی نبوده و بررسی ها برای کشف علت آن از سوی نهادهای متولی در دست بررسی است.

وی با تاکید بر نادرستی خبر مخابره شده، تصریح کرد: بر این اساس اخبار منتشره در رسانه ها که انفجار و آتش سوزی در بوکان را به گاز طبیعی مرتبط دانسته اند تکذیب می گردد و انتظار می رود رسانه‌ها این خبر را تصحیح نمایند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی؛ اعلام کرد : جریان گاز طبیعی در سراسر استان بدون مشکل به صورت پایدار برقرار است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، حمید محبوبی حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته ۲۲ دی ماه، با اعلام حادثه انفجار منزل مسکونی بلافاصله تیم نجات فنی جمعیت هلال احمر شهرستان بوکان به استعداد ۱۱ نفر به محل حادثه اعزام شدند

محبوبی اظهار کرد: عملیات جست‌وجوی مفقودین در آوار منزل مسکونی تخریب شده در بوکان پس از ۷ ساعت تلاش امدادگران هلال‌احمر و سایر عوامل امدادی، ساعت ۰۳:۰۳ بامداد امروز ۲۳ دی‌ماه به پایان رسید.

سرپرست هلال احمر استان خاطر نشان کرد: این حادثه براثر نشت گاز اتفاق افتاد که ۲ نفر دچار مصدومیت شدند و ۶ نفر جان خود را از دست دادند. پیکر جانباختگان پس از رهاسازی از زیر آوار، تحویل عوامل انتظامی شدند و مصدومین به مرکز درمانی منتقل شدند.

m