شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۹:۲۰

وزیر نفت اعلام کرد: افت فشار گاز در ۵ استان/ تا این لحظه قطعی گاز خانگی نداشتیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، جواد اوجی ظهر دیروز (جمعه ۲۳ دی ماه) در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم پایداری گازرسانی در کشور را به‌ویژه در استان‌های شمال شرقی و غربی حفظ کنیم؛ البته در بعضی از نواحی کشور با افت فشار روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک درجه کاهش دما در منازل و ادارات کشور می‌تواند در کاهش مصرف گاز در کشور مؤثر باشد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر با توجه به حساسیت موجود دفتر ریاست جمهوری، دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری و وزارت کشور، استانداران و دستگاه های ذی‌ربط به‌صورت شبانه‌روزی از کمیت و کیفیت استمرار گازرسانی در کشور گزارش دریافت کرده‌اند.

وزیر نفت با بیان اینکه امروزه عمده سیستم گرمایشی در منازل مسکونی با استفاده از گاز کار می‌کنند، تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم با رعایت دمای بهینه (۱۸ تا ۲۱ درجه) به ما در پایداری گازرسانی کمک کنند؛ از سوی دیگر از شامگاه پنجشنبه در بخش سوآپ گاز ترکمنستان شاهد افت شدید گاز بوده‌ایم.

اوجی با اشاره به قطع گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی تأکید کرد: از روز پنحشنبه واردات گاز از ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شده است، اما با تغییرهایی که همکارانم در خطوط انتقال گاز اعمال کرده‌اند و استفاده از حداکثر ظرفیت تولید در جنوب کشور تا این لحظه توانسته اند استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنند.

وی با اشاره به نگرانی خود از افت فشار گاز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوب، گلستان و سمنان، یادآور شد: در صورت همکاری مردم شریف کشور و نیز به توجه به اقدام‌ها و تدابیر اندیشیده شده ان‌شاءالله بتوانیم این روزهای سرد را سپری کنیم.

m