شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۴:۳۹

احتمال اعمال محدودیت گازی برای صنایع و نیروگاه‌ها

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: از آن‌جا که اولویت در گازرسانی با بخش خانگی و تجاری است، افزایش میزان مصرف در بخش خانگی و تجاری، به ناچار منجر به اعمال محدودیت بیشتر در بخش صنایع و نیروگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جولایی، با بیان اینکه با ورود یک سامانه بارشی جدید و تشدید برودت هوا از اواخر هفته گذشته، متوسط مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر روند صعودی یافت و روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه، عدد ۶۵۱ میلیون مترمکعب را ثبت کرد. اظهار کرد: میزان مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری از روز پنجشنبه و با ورود سامانه جدید سرمایشی به کشور، بار دیگر عدد ۶۰۰ میلیون مترمکعب را پشت سر گذاشت؛ نکته قابل توجه آن‌که روز شنبه با وجود تعطیلی، به دلیل کاهش شدید دما، میزان مصرف به شدت، افزایش یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا امروز بیست‌وسوم بهمن‌ماه، تعداد روزهایی که مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب بود، به ۴۶ روز رسید؛ این در حالی است که سال گذشته مجموع روزهایی که مصرف گاز در این بخش‌ها به بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب رسید، تنها ۱۳ روز بود.

جولایی با بیان این‌که این میزان مصرف بخش خانگی و تجاری حدود ۷۵ درصد کل گاز تولیدشده در پالایشگاه‌ها است، گفت: با توجه به شدت برودت دما، پیش‌بینی می‌شود میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی تجاری طی روزهای آینده به ۶۷۰ میلیون مترمکعب هم برسد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: بار دیگر از هموطنان عزیز درخواست داریم تا با رعایت نکات ساده مانند، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و …، کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی را رقم بزنند تا امکان حفظ جریان پایدار گاز برای تمامی نقاط کشور فراهم باشد.

m