شرکت آریا صنعت بیستون
شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ساعت ۱۱:۲۴

روسیه خطوط لوله نورد استریم را کنار می‌گذارد

روسیه قصد دارد خط لوله‌های گاز نورد استریم ۱ و ۲ را که در انفجار اواخر سپتامبر آسیب دیدند، مهروموم کرده و آنها را کنار بگذارد، چون هیچ امیدی به بهبود زودهنگام روابط با غرب وجود ندارد و این بدان معناست که این خطوط لوله نیازی به تعمیر شدن ندارند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، با توجه به این‌که روسیه هیچ طرحی برای تعمیر یا استفاده دوباره از خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم که در خراب‌کاری پاییز آسیب دیده‌اند ندارد، به‌نظر می‌رسد این خط لوله‌ها قرار است کنار گذاشته شوند.

 روسیه قصد دارد این خطوط لوله آسیب‌دیده را مهروموم کرده و آنها را کنار بگذارد، چون هیچ امیدی به بهبود زودهنگام روابط با غرب وجود ندارد و این بدان معناست که این خطوط لوله نیازی به تعمیر شدن ندارند.

 خط لوله‌های نور استریم ۱ و ۲ در اواخر سپتامبر طی یک عملیات خرابکارانه آسیب دیدند .مقصر این خرابکاری هنوز مشخص نشده است. نورد استریم ۱ گاز را از روسیه و از طریق دریای بالتیک به آلمان می‌رساند و نورد استریم ۲ هیچ‌گاه عملیاتی نشد چون آلمان فرآیند مجوزدهی آن را پس‌از حمله روسیه به اوکراین متوقف کرد. روسیه هم به نوبه خود خط لوله نورد استریم ۱ را در اوایل سپتامبر به مدت نامعلومی متوقف کرد و ادعا کرد دلیل آن ناتوانی در تعمیر توربین‌های گاز به‌خاطر تحریم‌های غربی است.

m