شرکت آریا صنعت بیستون
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ساعت ۱۷:۲۶

گاز قطر بخشی از ترکیب انرژی مجارستان در سال‌۲۰۲۶ می‌شود

وزیرخارجه مجارستان در حاشیه انجمن اقتصادی قطر گفت که مذاکراتی میان شرکت انرژی قطر و شرکت برق مجارستان در حال انجام است و انتظار می‌رود گاز قطر بخشی از ترکیب انرژی مجارستان در سال‌۲۰۲۶ باشد.

به گزارش «انرژی امروز» پیتر سیجارتو گفت: افق‌هایی می‌بینیم که ممکن است گاز قطر بخشی از ترکیب انرژی مجارستان شود و اگر مذاکرات به موفقیت برسد، محموله‌های گاز قطر در نیمه دوم دهه میلادی یا در سال‌۲۰۲۶ وارد کشور خواهد شد.

وزیرخارجه مجارستان تاکید کرد که کشورش از این همکاری در زمینه انرژی میان دو کشور بسیار بهره خواهد برد و برای ارتقای آن تلاش خواهد کرد.

وی اظهار کرد که برخی از شرکت‌های مجارستان در بسیاری از طرح‌های قطر در زمینه زیرساخت‌ها و کشاورزی سهیم‌اند و افزود: ما همچنین به‌دنبال امضای توافق حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری‌هایی هستیم که به‌زودی اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد که زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های متعددی برای همکاری میان دو کشور مانند سرمایه‌گذاری در حوزه دیجیتال، اقتصاد دانش‌بنیان و صنعت خودروهای برقی وجود دارد.

مجارستان در دسامبر گذشته مذاکراتی را با قطر و عمان برای واردات گاز طبیعی مایع انجام داد.

این کشور به موجب توافق بلندمدت ۱۵‌ساله با روسیه که سال‌گذشته امضا شد، سالانه ۵/ ۴میلیارد متر‌مکعب گاز را طریق بلغارستان و صربستان دریافت می‌کند.

m